Sferopedia
Advertisement

Zovvut (z tyłu po prawej)

Zovvut to pomiot jakiegoś straszliwego księcia demonów. Pierwsze z nich powstały przed wiekami podczas potwornych krwawych rytuałów. Pogłoski łączą zovvuty z władcą demonów i mistrzem nekromancji imieniem Orkus, mimo że tajniki tworzenia tych istot są powszechnie znane rządcom Otchłani. Teraz zovvuty można spotkać w wielu regionach Otchłani i na Planie Materialnym, gdzie wypełniają wolę każdego, kto jest na tyle potężny, by zmusić je do posłuszeństwa. Demoniczne siły często wykorzystują zovvuty na równi z demonami o większych walorach bojowych, które utrzymują wrogów na dystans, gdy zovvuty sieją spustoszenie atakami wzrokowymi. Zovvuty nie cierpią wszystkich istot, które mają nad nimi władzę, i tak jak inne demony, nieustannie usiłują zdradzić zwierzchników. Demony te przypominają muskularne, bladoskóre, bezwłose humanoidy. Ich ręce kończą się ostrymi, zakrzywionymi pazurami, idealnymi do rozrywania mięsa. Z ramion wyrastają im brudne, pierzaste skrzydła. Na środku czoła widnieje trzecie oko.

Źródła[]

Advertisement