Sferopedia
Advertisement

Zmienna zmora

Przypadki pomylenia tożsamości są powszechne przy zmiennych zmorach (ang. protean scourges), co tylko podsyca ich reputację śmiercionośnych skrytobójców. Zmienne zmory używają swoich mocy zmiany kształtu i potężnych magicznych zdolności z wielką skutecznością; są naturalnie zwodnicze i mają wyostrzoną moc obserwacji.

Opis[]

Ze swoją szkarłatną skórą i długimi, demonicznymi rogami, zmienne zmory są często mylone z czartami z Otchłani. Inne zmienne zmory odkrywają że są mylone z doppelgangerami ze względu na ich wrodzoną zdolność zmiany kształtu.

Zmienne zmory w swojej naturalnej formie posiadają czerwoną, żwirowatą skórę która wygląda łuskowato z dystansu. Ich żółte oczy dodają do ich ogólnie demonicznego wyglądu, podobnie jak dwa grube 45-centymetrowe rogi które wyrastają z ich czół, wijąc się tylko nieznacznie do ostrych jak brzytwa końcówek. Nogi zmiennej zmory są anormalnie długie dla jej rozmiaru, dając jej lepszą niż przeciętną lądową szybkość.

Jej szponiaste ręce są zabójcze same w sobie, lecz większość zmiennych zmór nosi również kosę którą dzierżą w morderczej modzie, głównie by dodać do mitu że są pewnym rodzajem złego przybysza. Zmienna zmora mierzy 2,1 metra wzrostu i waży około 90 kilogramów.

Zwyczaje[]

Zmienne zmory kochają zabijać. Większość odkrywa że ich naturalne zdolności czynią je wysoce efektywnymi skrytobójcami, zdolnymi zbliżyć się do celu bez jego wiedzy i uderzyć gdy jest najdogodniejszy moment. Inne zmienne zmory znajdują służbę w siłach złych władców, którzy robią z nich szpiegów. Kolejne znajdują pracę w gildiach złodziei, często jako liderzy. Jak długo ma okazję by przelać krew, zmienna zmora może być zadowolona.

Zmienne zmory mówią wspólnym, piekielnym i otchłannym.

Źródła[]

  • Księga Potworów III
Advertisement