Sferopedia
Advertisement
Bóstwo
Orc group p149.jpg
Yurtrus (pierwszy od prawej)
Yurtrus
Tytuł(y) Białe Dłonie, Pan Larw, Gnijący
Symbol Białe dłonie na ciemnym tle
Plan Ojczysty Nishrek
Ranga mocy pomniejsze bóstwo orków
Charakter neutralny zły
Dziedziny śmierć, choroba
Domeny Cierpienie, Orkowie, Śmierć, Zniszczenie, Zło
Ulubiona broń Białe dłonie (uderzenie bez broni)
Zwierzchnik

Kiedy Białe Ręce przemówią...

- Orkowy idiom, oznaczający "nigdy"

Yurtrus - orczy bóg, patronujący niszczycielskiemu aspektowi chorób i plag oraz ogólnie śmierci. Traktowany jako wcielenie niszczyciela życia. Większość orków widzi w atakujących ich zarazach gniew tego boga i wówczas przeprowadzają rytualne przebłagania.

Służą mu mumie, pełzacze gnilne, fioletowe grzyby, duchowe nagi, otyughy i nieumarli.

Wygląd i osobowość[]

Yrtrus wygląda jak rozpadające się ciało bardzo chorego orka. Oczy wybałuszone, ust nie ma, zielona skóra pełna pęcherzy i inne obrzydliwości wychodzące na zewnątrz. Uwagę zwrócić powinny dłonie i przedramiona, których skóra jest biała jak kreda. Najczęściej jego awatar schodzi aby tylko inicjować plagi i pandemie.

Ten bóg nie rozmawia w żaden sposób. Jego ust nie ma, chociaż nie wiadomo z jakiego powodu. Telepatii ani innych form niewerbalnych nie zna albo nie stosuje. Z tego powodu istnieje parę powiedzeń związanych z jego niemówieniem. Jedyną formą komunikacji jest zsyłanie omenów, jako zapowiedź wybuchu epidemii, przez co jego kapłani mogą zabezpieczać "swoich" oraz pomóc rozpowszechnić chorobę na inne środowiska.

Dogmat[]

Symbol Yurtrusa

Śmierć, czyhająca w ciemnych zakamarkach jaskiń, jest ostatecznością, i choć można ją odwlec poprzez błagania do Yurtrusa to w końcu i tak ona nadejdzie. Choroby to przypomnienie o śmierci dla tych, którzy nie padli w boju, zaś każdy ma prawo do wyboru którą z tych śmierci preferuje.

Duchowieństwo[]

Duchowni Yurtrusa nigdy nie pełnią ról przywódczych, nie są zbyt potężni ani też popularni, lecz można ich znaleźć w prawie każdym klanie. Jako znak rozpoznawczy, oraz symbol religijny, noszą białe rękawice, wykonane ze skóry ludzkiej lub innej humanoidalnej rasy o jasnej skórze. Ich ubrania i pancerze są wykonywane też z tego "materiału", lecz już kapłani i szamani nie przykładają uwagi by były białe lub jasne.

Ich głównym obowiązkiem jest przebłaganie swego boga, by odgonił zarazę z tej społeczności. Poza tym biorą czynny udział w walce, w pierwszych szeregach, walcząc maczugami wystylizowanymi na białą pięść. Wśród swoich zaklęć znają tylko te w wersji negatywnej ("odwróconej"), zatem oni leczyć nie potrafią.

Zobacz też[]

  • Moander - główny bóg związany z zarazą w Zapomnianych Krainach

Źródła[]

Panteon orkowy
Bahgtru | Gruumsh | Ilneval | Luthic | Shargaas | Yurtrus
Advertisement