FANDOM

Yaphyll była zulkirem wieszczenia oraz członkinią Czerwonych Czarnoksiężników. Gorąco sympatyzowała z Druxusem Rhymem i Szass Tamem. Często używała swojej magii, by szpiegować innych zulkirów, a także thayskie enklawy rozrzucone po całym Faerunie.

Historia Edytuj

Yaphylla stała się imperialistką i sojuszniczką Lauzorila. Wraz z innymi zulkirami przeciwstawiła się Szass Tamowi, gdy spróbował zostać jedynym władcą Thay. Gdy w latach 1375-1385 RD okazało się, że żadna strona nie może osiągnąć przewagi, Yaphylla przeszła na stronę Szass Tama. Była gotowa zrobić wszystko, by zniszczyć równowagę sił, przełamać impas oraz zakończyć wojnę, zanim spustoszy całe Thay. Mimo jej działań, patowa sytuacja nadal trwała. Po latach zdecydowała, że woli walczyć u boku żywych, a nie nieumarłych, więc ponownie zmieniła strony, tym razem z korzyścią dla rady zulkirów. Szass Tam wykrył jej zdradę i w 1385 RD uwięził ją razem z innymi swoimi wrogami. Licz zmusił czarodziejkę do rzucenia bardzo potężnego zaklęcia wieszczenia, którego moc mogła doprowadzić do jej śmierci. Czar miał wskazać mu sposób na zniszczenie innych zulkirów. Plan nekromanty się powiódł, a Yaphylla wyjaśniła mu jak zastawić pułapkę na swoich wrogów. Potem przedstawiła mu swoją wizję:

„Biała Królowa jest zmartwiona, lecz sama nie wie dlaczego. Czarna Królowa nienawidzi Białej i daje zabójcy czarny płaszcz. Zabójca okrada Białą Królową. Ona nie widzi, jak przemyka przez cienie. Krzyk mieczy. Biała Królowa upada. Jej miasto upada. Głazy upadają w jaskini, by zniszczyć wieszczkę. Drzewa płoną i giną w agonii. Gałęzie pękają. Gałęzie skręcają się i rosną razem...”

Pod koniec wizji Yaphyll otoczyły niebieskie płomienie, które uwolniły ją spod mocy Szass Tama. Licz zabił ją swoim morderczym dotykiem, probójąc odzyskać nad nią kontrolę.

Później okazało się, że Yaphyll przewidziała nadejście Plagi Czarów. Przywołała z przyszłości magiczny ogień, który uwolnił ją od zniewalających zaklęć nekromanty.

Wygląd Edytuj

Yaphyll była szczupłą kobietą, trochę zbyt niską jak na Thayczyka. Jej twarz zwykle wyrażała rozbawienie. Wyglądała jakby miała trzydzieści lat, ale wiadomo było, że za sprawą magii utrzymuje młodszy wygląd. Powiadano, iż posiada amulet wiecznej młodości.

Osobowość Edytuj

Yaphyll, tak jak inni zulkirowie, ukrywała swój prawdziwy charakter, pokazując się jako lekkomyślna dziewczyna o ogromnym poczuciu humoru. Każdy jej rywal zdawał sobie sprawę, że ma także bezwzględne serce i żelazną wolę.

Linki zewnętrzneEdytuj

Źródła Edytuj

  • Undead
  • Unclean
  • Zapomniane Krainy: Opis Świata