Miasto Brama
200px
Mapa Xaosu
Xaos
Lokalizacja Zewnętrze
Władza każdego dnia inny
Mieszkańcy bziki i szaleńcy
Charaktery chaotyczny neutralny
Brama do Limbo
Frakcje i sekty Chaosyci

Xaos (ang. Xaos) to leżące na Zewnętrzu miasto-brama do Limbo. Jako siedlisko niespójnego i ciągle zmieniającego się bezładu, jest trudne do precyzyjnego opisania.

Struktura[edytuj | edytuj kod]

Xaos każdego dnia jest inny. Istoty o silnej woli kształtują miasto wedle swych życzeń, napotykając na bariery jedynie w postaci innych silnych jednostek. Słabsi dostosowują się do nich, próbując czerpać co się da z niestabilnej natury Xaosu. Nie ma tu przeszłości ani przyszłości, jest tylko teraźniejszość. Więzi rodzinne, uczucia, wszystko to ulega ciągłym zmianom, nie wspominając o rzeczach tak banalnych jak budynki, infrastruktura czy roślinność. Strumienie zmieniają się w potoki lawy, a te z kolei w kałuże gnojówki. Kłęby czystego chaosu przedostają się nieustannie przez bramę z Limbo. Domy stoją w całkowitym nieładzie, a pomiędzy nimi wije się bezładna masa rozmaitych istot. Nawet brama nigdy nie jest w tym samym miejscu, wędrując po mieście, zmieniając kształt i położenie. Łatwo ją jednak rozpoznać po wydobywających się strumieniach chaosu.

Władza[edytuj | edytuj kod]

Xaos

W Xaosie trudno mówić o władzy per se. Każdy z mieszkańców ma inny pogląd na to, kto rządzi miastem. Każdego dnia kto inny pełni inną funkcję. Wykonawstwo zarządzeń i tak jest praktycznie niemożliwe, ze względu na skrajny indywidualizm żyjących tu istot.

Mieszkańcy[edytuj | edytuj kod]

Wolność i swoboda, niczym nie skrępowane działanie - oto motto mieszkańców Xaosu. Życie i śmierć nie ma dla nich znaczenia, tak samo jak więzi międzyludzkie czy jakakolwiek umowa społeczna. Niezbytym prawem każdego jest odrzucenie prawa i porządku. I to wszystko, co można ogólnie rzec na temat chaotycznych istot, zamieszkujących Xaos.

Miejsca[edytuj | edytuj kod]

Nie ma tu zbyt wielu lokacji, które istnieją na tyle długo by zdobyć znaczenie. Jednym z nielicznych jest studio artystyczne Sylestry Quellen, słynącej ze spontanicznych występów.

Tutejsi rzemieślnicy kształtują niestabilny metal karach, wydobywany z esencji chaosu. Nadanie mu stabilnego kształtu jest niebywałą sztuką.

W pobliżu bramy slaadi usiłują wznieść mur z substancji chaosu, która przeciągnie niestabilne miasto do Limbo. Z powodu braku organizacji i niestabilności, konstrukcja czasem posuwa się do przodu a czasem cofa do punktu wyjścia.

Źródła[edytuj | edytuj kod]

Miasta Bramy
Doskonałość Brama Kupiecka Ekstaza Faunel Matecznik
Wytrwałość ↑Dobro↑ Glorium
Automata ←Praworządność Sigil Chaotyczność→ Xaos
Rigus ↓Zło↓ Harmider
Żebra Pochodnia Beznadzieja Klątwa Kiła-Mogiła