FANDOM

Wybrańcy to w Zapomnianych Krainach potężni bohaterowie naznaczeni potęgą swoich bóstw.

Znani WybrańcyEdytuj

AurilEdytuj

  • Iyraclea

Bane'aEdytuj

Wybrańcy Bane'a są tyranami w każdym znaczeniu tego słowa, pochłoniętymi pogonią za władzą absolutną. Bóstwo tyranii i strachu wybiera ich osobiście. Wybrańcy są charyzmatyczni i przepełnieni nienawiścią, wolą dominować i zaszczepiać strach w słabszych istotach, niż przekonywać je do siebie dobrocią. Pragną jedynie zdobyć władzę absolutną, jakiej nie zdołałoby obalić żadne żywe lub nieumarłe stworzenie świata. Poza tym wybrańcy Bane'a nie różnią się niczym od innych stworzeń swojego typu. Aktualnym wybrańcem Bane'a jest Fzoul Chembryl, tyran Morza Księżycowego, wysoki lord Zhentarimów, władca Twierdzy Zhentil. Większość z poprzednich wybrańców została przez Bane'a zamieniona w liczów. W poprzednich wiekach bóstwo stworzyło około 35 tego typu stworzeń. Przed Czasami Kłopotów udokumentowano śmierć jedynie 10 z nich, uważa się jednak, że Mgła Tyrana, wysłana przez Xvima, zniszczyła pozostałe. Nie wiadomo, czy liczowie pragną zająć miejsce Fzoula na pozycji wybrańca Bane'a.

DeneiraEdytuj

  • Cadderly Bonaduce

MystryEdytuj

  • Lady Ambre Aloaven z Ardeep

TalonyEdytuj

  • Zgniły Człowiek

UbtaoEdytuj

  • Ras Nsi
  • Król Osaw I
  • Kwalu
  • Khalmass Rayburton
  • Allisandra Rayburton
  • Mainu
  • Fipya

UmberleeEdytuj

  • Slarkrethel

Eldath, Mielikki, SilvanusaEdytuj

  • Ashenford Torinbow
  • Lady Shadowmoon Crystalembers
  • Shinthala Deepcrest

ŹródłaEdytuj