FANDOM

Kraina, w której skład wchodzą ledwie dwa duże lasy i płachetek ziemi pomiędzy nimi, zamieszkana przez lubiących samotność rolników, oziębłych i nieprzyjaznych druidów oraz zamkniętych w sobie tropicieli. Mieszkańcy Wielkiej Doliny niemal nie utrzymują kontaktów ze światem zewnętrznym - ograniczają je wyłącznie do zdobycia przedmiotów z żelaza, których nie są w stanie samodzielnie wykonać, w zamian za które oferują zioła, produkty alchemiczne lub towary z drewna o wyjątkowej jakości. Gleba jest tu żyzna i zdatna do uprawy, jednak nie osiedliło się na niej zbyt wielu rolników. Gdzieś w Wielkiej Dolinie, w zamku z żywych drzew mieszka tajemniczy Nentyarch - potężny druid lub zaklinacz - który zabija wszystkich odwiedzających. Obcy nie mają pojęcia o jego czynach. Nie widzą nawet, czy jest władcą tej krainy. Na pytania dotyczące Nentyarcha mieszkańcy Wielkiej Doliny odpowiadają niespokojnym wzruszeniem ramion. Druidzi tolerują biegnący między ich lasami szlak handlowy tylko dlatego, że przewodnicy karawan dobrze wiedzą, iż zakłócenie spokoju kniei oznacza śmierć.

ŹródłaEdytuj

  • Zapomniane Krainy: Opis Świata