Sferopedia
Advertisement
Sferopedia

Wędrowiec oceanu

Te ogromne istoty baśniowe żyją tylko po to, by chronić morza i oceany przed żeglarzami. Uważają się za obrońców naturalnych szlaków wodnych i nie lubią każdego, kto chce dla zysku ekspoloatować głębiny oceanu. Wędrowiec oceanu wygląda niczym mierząca 6 metrów wzzrostu krzyżówka elfa i orki. Posiada paszczę pełną ostrych zębów, gumiastą skórę, czarno-białe ubarwienie oraz krótki ogon z płetwą. Ma też dwa elfie ramiona, dwie nogi i twarz humanoida. Typowy wędrowiec oceanu nosi mithrilową zbroję łuskową i walczy mistrzowsko wykonanym tasakiem lub trójzębem o właściwych dla niego rozmiarach. Dzięki zdolności chodzenie po wodzie wędrowiec może iść po powierzchni lub po dnie oceanu z szybkością lądową. Miano tych istot wywodzi się właścnie od majestatycznego obrazu stworzenia kroczącego po falach z groźnie wzniesionym tasakiem. Gdy wędrowiec uzna jakiś fragment oceanu za swoją własność, traktuje wszystkie istoty, które nie mieszkają w tych wodach, jak intruzów. Zbliża się do nadpływających statków, które naruszają jego dziedzinę, i nakazuje im zawrócić pod groźbą zniszczenia. Zazwyczaj wystarcza mu, że okręt zmieni kurs, a czasem nawet godzi się na negocjacje. Jeśli załoga obieca, że zachowa ostrożność, nie będzie wyrzucać śmieci za burtę i zabijać większej liczby ryb, niż zdoła zjeść, wędrowiec pozwoli im przeprawić się przez swoje wody. Jeżeli jednak statek zignoruje nawoływanie lub gdy jego załoga chwyci za broń, wędrowiec nie zawaha się zaatakować. Biada tym, którzy zachowują się poprawnie jedynie do czasu, gdy uznają, że niebezpieczeństwo minęło. Wędrowcy oceanu potrafią śledzić statek przez wiele kilometrów, jeśli mają wątpliwości co do szczerych intencji załogi. Wielu kapitanów próbowało nakłonić te istoty do tego, by zdradiły, gdzie dokładnie przebiegają granice ich posiadłości, lecz wędrowcy wolą nie informować intruzów o prawdziwych zasięgu swych zdolności obserwowania i karania złoczyńvów. Wędrowcy oceanu mówią wspólnym, elfim i wodnym.

Źródła[]

  • Księga Potworów II
Advertisement