FANDOM

Wind Duke

Vaati

Vaati, zwani również Wietrznymi Książętami z Aaqa, są rasą potężnych, nieśmiertelnych lordów Planu Żywiołu Powietrza, jak również potężnymi istotami prawa.

HistoriaEdytuj

Kiedyś ich imperium rozciągało się na wiele światów, w tym Pierwszych Materialnych, jednak dziś są rasą niemal wymarłą. Stało się tak na skutek wojny między nimi i Królową Chaosu, potężną przedstawicielką obyrithów (nie jest do końca jasne, czy pierwotnie pochodziła z Limbo, czy z Otchłani). Nie są znane przyczyny konfliktu (możliwe, że było nim głoszenie autonomii przez chaos, krucjata Prawa lub po prostu konflikt wartości, jak to miało miejsce w przypadku Wojny Krwi), w każdym razie wiadomo, że wojna toczyła się na kilku lub nawet kilkunastu światach. Wietrzni Książęta nie byli w stanie w żaden sposób zdobyć przewagi, sytuacja stała się zaś tragiczna, kiedy Królowa Chaosu na swojego nowego generała powołała tanar'ri Miskę Pająkowilka. Armia jaką ze sobą sprowadził zaczęła przejmować kolejne światy. Wietrzni książęta usiłowali przeciągnąć na swoją stronę siły dobra i renegatów z armii chaosu, lecz wszyscy im odmówili. W związku z tym zebrała się rada najpotężniejszych Książąt, w wyniku której wybrano najlepszych spośród swoich żołnierzy, Kapitanów Prawa. Mieli oni za zadanie powstrzymać Miska, podczas gdy siedmiu czempionów miało stworzyć Berło Prawa. Kiedy berło zostało ukończone, czempioni dołączyli do swoich wojsk podczas bitwy o Pesh na Oerth (świat Greyhawk). Armie ruszyły na siebie, zaś Kapitani Prawa odizolowali Miskę od reszty jego sił. Starł się on samotnie z dzierżycielem Berła i jego towarzyszem. Ów towarzysz poświęcił się w samobójczym ataku, a w tym czasie dzierżyciel przebił berłem generała. Połączona esencja Prawa i Chaosu podzieliła berło na siedem części (znane od tej pory jako Siedmioczęściowe Berło), jak również nasączyła je w pewnym stopniu esencją Miski. Został on wyrzucony przez wyłom planarny powstały po podziale berła. Wojska chaosu chciały ruszyć mu na pomoc, ale dzierżyciel wrzucił części berła w wyłom, tym samym go pieczętując. Podział berła uniemożliwił zabicie Miski, ale został on ciężko ranny i nie był zdolny do dalszej walki. Zbiegł on do swojej fortecy, gdzie został pojmany przez Książęta, zamknięty w kokonie z esencji Prawa i wrzucony do Pandemonium. Nie wiadomo co stało się z dzierżycielem berła, większość mędrców uważa, że zaginęło. Jeśli zaś chodzi o odnalezienie berła, to zawsze kiedy któraś z części zostaje odnaleziona, wzrasta aktywność Królowej Chaosu, która chce uwolnić esencję Miski i ponownie ruszyć w bój.

OpisEdytuj

Jeśli chodzi o wygląd to Wietrzni Książęta są wysocy, muskularni, nie posiadają rozróżnialnej płci. Mają czarną skórę, białe oczy i czarne włosy (które zwykle golą). Nie noszą ubrań, poza pasami i innymi ozdobami. Mają swój własny język, przypominający powiew wiatru lub szum liści. Jedzą niewiele, mogą wyżyć w powietrzu. Są pokojowo nastawieni i przedkładają negocjacje nad walkę.

Większość z nich żyje obecnie w otoczonej górami Dolinie Aaqa na Planie Materialnym, jedynej pozostałości po wojnie z Chaosem. Jej lokacja jest objęta ścisłą tajemnicą, a jedynym sposobem na wejście tam jest lot (jakakolwiek teleportacja jest niemożliwa, tym niemniej jest tam kilka bram do Planu Astralnego. Panuje tam stała temperatura 72F, jest tam pełno ogrodów i pawilonów. Jednak większość z nich jest pusta, sama dolina jest w stanie pomieścił 10 razy więcej vaati, niż przebywa tam obecnie. Główną przyczyną są straty po wojnie i bardzo niski przyrost naturalny.

KastyEdytuj

Ze spraw socjalnych, vaati dzielą się na siedem kast i są to kolejno:

  • wergadeam (najliczniejsza, w tej kaście rodzą się wszyscy vaati, ale po okresie dojrzewania mogą ją zmienić, należą do niej robotnicy)
  • houdeam (wojsko i ogólnie militaria, do nich należeli Kapitani Prawa)
  • haikjadeam (nauczyciele i mędrcy, moc podobna do paladynów, w czasie wojny niszczyli nieumarłych i wykrywali szpiegów)
  • trygrideam (farmerzy, hodowcy i sędziowie, mają moce podobne do druidów, utrzymują rośliny w Dolinie Aaqa, jako jedyni po cichu wspierają wendeam, trzymają części berła z dala od Królowej Chaosu)
  • kheirdeam (lekarze i radni, czasie wojny tworzyli korpusy medyczne)
  • vindeam i bledrudeam (filozofowie, strażnicy i doradcy, moc podobna do czarodziejów, są ambasadorami poza Doliną Aaqa, w czasie wojny służyli jako artyleria)
  • wendeam (odłam Kapitanów Prawa, to oni przerzucili Miskę przez wyłom, stracili całą energie na przenoszenie części berła między światami, przez resztę kast, z wyjątkiem trygrideam, są uznawani za wyrzutków)

ŹródłaEdytuj

  • The Rod of Seven Parts
  • Monstrous Compendium Annual Volume Four
  • www.canonfire.com