FANDOM

Urik - kwadratowe miasto, znajdujące się na północny-wschód od Tyru, między Dragon’s Bowl oraz Smoking Crown Mountains. Jego władcą jest Hamanu.

Miasto jest prawie idealnym kwadratem, dzielnice są kanciaste a i obywatele obcinają sobie włosy i brodę by przypominały kwadraty lub prostokąty. Całość tego może być spowodowana obsesją monarchy na punkcie prawa, porządku i posłuszeństwa. Najważniejszym wyrazem tego jest Kodeks Hamanu'iego. Jest to spisane prawo, którego i Król-Czarodziej ma obowiązek przestrzegać. Zawiera ono właściwie wszystkie aspekty życia a jego łamanie, bądź omijanie, jest surowo karane. Wprawdzie jest to najbardziej rygorystyczne oraz bezwzględne prawo na całym znanym świecie, ale także jest najbardziej sprawiedliwym.

Głównym towarem eksportowym jest obsydian - czarny, szklisty kamień, który jest wykorzystywany jako surowiec na narzędzia oraz broń. Sprowadza się zaś głównie stal. Jako, że główną dostawcą żelaza jest Tyr to z powodów handlowych wybuchały między nimi wojny. Po Dekadzie Heroizmu stosunki handlowe i dyplomatyczne między tymi krajami się unormowały. Dodatkowo ścisły monopol państwowy obowiązuje na punkcie obrotu magicznymi i psionicznymi artefaktami. Ignorowanie tego karane jest śmiercią.

Władca często i chętnie interweniował w różne sprawy państwa-miasta, zostawiając znaczną część władzy dla obywateli. Pozwalał sobie na opuszczanie miasta i wyprawy po okolicy, gdyż miał pewność że nikt nie przejmie władzy w mieście.

Właśnie po za miastem był Hamanu kiedy świat dotknęło Wielkie Trzęsienie Ziemi. Samo Urik wiele nie ucierpiało od pierwszej fali, jednak król-czarodziej szybko przybył do miasta i uchronił je przed kolejnymi falami oraz otoczył miasto polem siłowym, które powstrzymywało Burzę Tyru przed atakiem na miasto przez dwa miesiące, dzięki czemu miasto przygotowało się na zabezpieczenie wszystkiego czego się dało. Dzięki temu obywatele naprawdę uwierzyli w boskość ich króla-czarodzieja.

Po tym, jak Rajaat wydostał się i znów został uwięziony, wprowadzono do miasta nowe ograniczenia związane z handlem i podróżowaniem. Miasto jest w częściowej izolacji, zaś sam monarcha zamknął się w swoim pałacu i nie pojawiał się na widoku publicznym.