FANDOM

F13c90b9d8d98b2b289a658fc313002b

Tyran śmierci w piątej edycji D&D

Death tyrant

Tyran śmierci

Tyrani Śmierci to rodzaj nieumarłych beholderów. Mają gnijące, pokryte pleśnią ciała. Bywają pocięte, porozdzierane, z widocznymi lub wystającymi narządami wewnętrznymi, ze skórą odsłaniającą ich sferyczny egzoszkielet. Niekiedy brakuje im kilku szypułek ocznych a oczy są zasłonięte bielmem. Poruszają się wolniej i mniej skoordynowanie niż żywe beholdery. Tyrani śmierci są w stanie używać mocy swoich nieuszkodzonych oczu w taki sam sposób jak za życia, za wyjątkiem uroków.

Tyrani śmierci bardzo rzadko powstają spontanicznie. Najczęściej są tworzeni przez nekromantów do wykonania jakiegoś zadania. Jeśli mają wyznaczone rozkazy, wypełniają je co do joty. Jeśli nie, lewitują w bezruchu, atakując jedynie podchodzące zbyt blisko żywe istoty. Nie mają własnej świadomości, będąc bezwolnymi kukłami swoich twórców. Stworzenie tyrana polega na rzuceniu specjalnego czaru na umierającego beholdera. Zaklęcie przemienia go w nieumarłego i koduje w jego mózgu przygotowane przez twórcę instrukcje. Niekiedy tworzy się "zbuntowanych tyranów" - pułapki z zakodowanym nieposłuszeństwem wobec wszelkich rozkazów. Kontrola tyrana jest bardzo trudna dla ludzi i innych humanoidów. Zdecydowanie lepiej radzą sobie z tym illithidzi.

ŹródłaEdytuj