FANDOM

Bóg
Tamarasymbol
Symbol Tamary
Tamara
Tytuł(y) Jej Dobroczynność, Jej Litość
Symbol Siedmioramienna gwiazda na czarnym tle
Plan Ojczysty Elizjum
Ranga mocy Pomniejsze bóstwo
Charakter Neutralny dobry
Dziedziny Życie, światło, litość
Domeny Smok, Dobro, Leczenie, Siła, Słońce, Rodzina
Ulubiona broń Sejmitar (pazury)
Sojusznicy Pelor, Lendys, Bahamut
Wrogowie Faluzure, Hextor, Nerull, Erythnul
Zwierzchnik (Brak)
HolySymbolofTamara

Święty Symbol Tamary

Tamara to smocza bogini uzdrowienia i litości, cechująca się dobrym charakterem. Często czci się ją razem z Lendysem (jej partnerem) oraz Bahamutem (jej synem).

Druga edycjaEdytuj

Tamara jest partnerką Lendysa. Zawsze stara się złagodzić bezwzględną sprawiedliwość poprzez uczucie przebaczenia. Ochrona życia i radości jest wszystkim dla Tamary, nawet jeśli sprawiedliwość musi tu zostać nagięta. Niektóre praworządne dobre smoki (złote, srebrne i spiżowe) wciąż wyznają zarówno Lendysa jak i Tamarę, zaś niektóre mosiężne i miedziane wyznają samą Tamarę.

Tamara objawia się jako wielki, bezskrzydły smok - nieco mniejszy niż Lendys - w kolorze polerowanej platyny. Wydziela ona spokojną aurę ciepła i miłości.

W przeciwieństwie do trzeciej edycji, zalicza się ją do większych bóstw.

Trzecia edycjaEdytuj

Tamara jest najprzyjaźniejsza i najbardziej życzliwa spośród smoczych bóstw. Niektórzy mylą te wartości ze słabością, jednak takie przypadki nie popełniają tego błędu dwa razy. Objawia się ona jako świetlista, piękna srebrna smoczyca - jej oczy lśnią promiennie niczym słońce.

DogmatEdytuj

Tamara wierzy w łaskę, tak w życiu jak i w śmierci. Nie tylko uzdrawia chorych i opiekuje się rannymi, ale też zapewnia miłosierny koniec tym smokom, które zbliżają się do kresu naturalnego życia. Zaciekle nie cierpi tych, co sztucznie przedłużają życie smoka, szczególnie kiedy następuje to wbrew jego woli.

ZadaniaEdytuj

Najczęściej stawianymi przez Tamarę zadaniami jest odczynienie niektórych działalności Faluzure'a. Ci, co szukają nie-śmierci są wypaczeniem naturalnego porządku i muszą zostać powstrzymani, zatem zadania od Tamary kręcą się wokół likwidowania nieumarłych kreatur, zwłaszcza nieumarłych smoków.

Heroldzi i sojusznicyEdytuj

Najczęstszym posłańcem Tamary jest stary srebrny smok. Do jej sojuszników zalicza się dobre smoki i półsmoki, oraz wszelkie inne dobre smocze istoty.

KościółEdytuj

Kapłani Tamary są uzdrowicielami, ale też przynoszą śmierć tym, którzy próbują jej umknąć. Wolą oni zlikwidować każdego nieumarłego którego napotkają, w szczególnosci smoczych nieumarłych (jak drakoliszy).

Pomimo pokojowego i łaskawego wyznania, kapłani Tamary nie wahają się występować przeciw złu lub tyranii. Tamara uznaje Pelora za swego wiernego sojusznika, zaś Faluzure, Nerull i Erythnul są jej wrogami.

Tamara również odbiera hołd od zakonu srebrnych i złotych smoków - paladynów, zwanych Szponami Sprawiedliwości (poświęcony Bahamutowi). Członków tego zakonu obowiązuje Ptariański Kodeks, w którym Tamara wspominana jest w trójcy (jako personifikacja litości) razem z Lendysem i Bahamutem.

WyznawcyEdytuj

Wyznawcy Tamary mają wesoły, podnoszący na duchu styl bycia i często wznoszą melodyjne peany na cześć światła i życia.

ŚwiątynieEdytuj

Świątynie Tamary nie są prostymi miejscami kultu. Zwykle są też szpitalami, izbami chorych lub hospicjami gdzie chorzy są przyjmowani. Dotkliwie lub nieuleczalnie chorzy są otaczani opieką z godnością i szacunkiem. Gdy pacjent skona, jego odejście jest przyjmowane jako dobra wiadomość - łagodna ucieczka od trosk jego życia.

RytuałyEdytuj

Narodziny czy powroty do życia (poprzez czyste zaklęcia wskrzeszenia), lub nawet niektóre zgony są świetowane. Są one okazją do modłów i refleksji nad hojnością, łaską i pokojem Tamary.

Panteon smoczy
Aasterinian | Astilabor | Bahamut | Chronepsis | Faluzure | Garyx | Hlal | Io | Lendys | Sardior | Tamara | Tiamat

ŹródłaEdytuj