Srebrny miecz githyanki w piątej edycji D&D

Srebrny miecz githyanki w trzeciej edycji

Potężni wojownicy githyanki noszą te imponujące bronie, które zazwyczaj są posrebrzonymi wielkimi mieczami +1. Broń wygląda niczym standardowy miecz gdy znajduje się w pochwie. Gdy zostanie wyciągnięty, srebrny miecz przekształca się w kolumnę srebrzystego płynu, co chwilę zmieniajac wyważenie wraz z tym jak kształt ostrza przepływa i lśni. Srebrny miecz posiada dodatkową właściwość sięgania w umysły przeciwników których uderza, zakłócając ich psioniczne moce. Cel trafiony bronią musi wykonać test siły woli lub chwilowo straci psioniczne moce. Używając akcji roztrzaskania posiadacz srebrnego miecza githyanki może zaatakować srebrną nić astralnych podróżników. Nić ciągnie się 1,5 metra od podróżnika do którego jest przymocowana i może zostać zaatakowana jedynie przez kogoś sąsiadującym z podróżnikiem który trzyma srebrny miecz. Zwykle niestała nić jest traktowana jak namacalny przedmiot o właściwościach pancerza posiadacza. Jeśli nić astralnego sojusznika zostanie uszkodzona, musi wykonać test wytrwałości lub zostanie zmuszony powrócić do fizycznego ciała. Jeśli srebrna nić zostanie zerwana, posiadacz zostaje natychmiast zabity. Podczas gdy moc ta może zostać zastosowana do każdej broni wręcz, githyanki wykonują jedynie wielkie miecze z tą zdolnością. Zdolność ta może zostać zastosowana jedynie dla broni wykonanej z alchemicznego srebra.

Źródła[edytuj | edytuj kod]

  • Expanded Psionics Handbook