FANDOM

Solinari symbol

Solinari

Solinari to jeden z trzech księżyców zsyłających magię z świata Dragonlance.

Ten księżyc jest prawdopodobnie najbardziej interesujący z całej trójki, gdyż jest zawsze spowity chmurami i dlatego stanowi tajemnicę. Jedna połowa księżyca zawsze ma swoją "twarz" zwróconą w kierunku Krynn, podczas gdy druga połowa zawsze jest zwrócona w drugim kierunek, ku innym planetom. "Twarz", którą widzi Krynn wygląda niczym umiarkowany fragment Ansalonu - wypełniona drzewami, pokrywą ziemi, jeziorami i niskimi wzgórzami. Drugie oblicze Solinari jest jałowe, skaliste i opustoszałe. Oczywiście te cechy są dostrzegalne jedynie z atmosfery Solinari. Kiedy widziany z Krynn, Solinari wygląda niczym kula mgły.

Podczas gdy kilka czarożeglujących statków odkrywało obie powierzchnie Solinari, żaden nie przycumował na dłużej niż kilka miesięcy. Pomimo przyjemnego wyglądu umiarkowanej strony Solinari, powietrze jest rzadkie i większość ras czuje się nieswojo. Jałowa strona księżyca także ma rzadką atmosferę i jest bardzo zimna. Goście bez zaklęć i magii opierania się mrozowi nie przetrwają długo po tej stronie Solinari.

Księżyc ma niewielu mieszkańców, a ci trzymają się siebie i unikają czarożeglujących gości. Nie z racji na płochliwość tych stworzeń, lecz z racji na to, iż awatar Solinari żąda od stworzeń nie zdradzania swojej obecności. Do tych mieszkańców należą rozproszone plemiona grommamów i dobrych plazmoidów De-Gleash.

Awatar Solinari często jest spotykany na tym księżycu wyglądają jak grommam i hasając pośród księżycowych drzew z małpim ludem.

Awatar wykorzystuje księżyc Solinari jako olbrzymią kryształową kulę, lecz spoglądając poza nią raczej niż wgłąb niej, by dostrzegać poszczególne miejsca w sferze. Niestety awatar nie zawsze może obserwować księżyc Nuitari, gdyż ten czasem znajduje się bezpośrednio za Krynn. Wprawia to awatar w wielką konsternację, gdyż wierzy iż bóg Nuitari knuje wówczas nikczemne plany.

Awatar uważa swoich wyznawców, Czarodziei Białych Szat oraz grommam "jego ludem" i pracuje nad ochroną ich i przekazuje im pouczenia mające polepszyć ich los w życiu. Solinari zwłaszcza preferuje kapłanów-czarodziei i to tym dwuklasowcom Białych Szat ofiarowuje przywileje i zdolności. Tacy wyznawcy Solinari zawsze będą leczyli maksymalną możliwą ilość podczas rzucania zaklęć leczniczych na inne Białe Szaty. Co więcej, ilość czasu potrzebna do zapamiętania zaklęć zostaje skrócona o połowę podczas pełni księżyca Solinari.

Przestrzeń Krynn
Kryształowa Sfera świata Dragonlance
SłońceSłońceSirionSirionReorxReorxKrynnKrynnChislevChislevZivilynZivilynKrynnspace system2
Informacje o tej grafice
SłońceSirrionReorxKrynn (SolinariLunitariNuitari) • ChislevZivilynNehzmyth (Shinare) • Gwiezdne Wyspy

Konstelacje przestrzeni Krynn: BranchalaChemoshGileanHabbakukHiddukelKiri-JolithMajereMishakalMorgionPaladineSargonnasTakhisisZeboim
Inne obiekty astronomiczne: Chmury Zamrażających OparówCzarne Chmury

ŹródłaEdytuj