Sferopedia
Advertisement
Lords' Alliance symbol

Symbol Sojuszu Lordów

Organizacja zwana czasem również Radą Lordów powstała po to, by stawić czoło Zhentarimom oraz innym niebezpiecznym grupom pragnącym zdominować Północ poprzez handel lub oszustwa. Jest w zasadzie praworządna dobra i reprezentuje interesy miast władców Północy oraz Zachodnich Ziem Centralnych. Większość sojuszu stanowią przywódcy Waterdeep, Silverymoon, Neverwinter oraz innych wolnych miast i miasteczek regionu. Lordów różni stosunek do handlu i magii, relacje z obcymi narodami (choćby Thay), a nawet sposób traktowania humanoidów (takich jak orkowie czy gobliny). Choć poza organizacją mają różne statusy, w jej obrębie wszyscy są sobie równi, gdy dyskutują na temat spraw sojuszu. Ostatnio - widząc rozrost zhentarimskich ziem na Północy - zachęcają inne miasta, by przyłączyły się do ich grupy. Niestety, na razie ich wysiłki nie przyniosły zbyt wielkich efektów. Nieugięty Luskan pozostaje niezależny, a czuje się nawet zagrożony przez nowo powstałe Srebrne Marchie, jednego z głównych członków sojuszu. Antytezę tej organizacji stanowią Cieniści Złodzieje, Calimshan zaś nie uważa ani Zhentarimów, ani wspomnianych Cienistych Złodziei za poważne zagrożenie dla prowadzonego przezeń handlu. Do agentów sojuszu należą byli bardowie, fanatyczni paladyni, utalentowani zaklinacze i posiwiali wojownicy. Wybrano ich z powodu lojalności, a następnie szkolono w prowadzeniu obserwacji, działaniu w ukryciu, posługiwaniu się słowami i walce. Ponieważ agentów wspierają osoby bogate i wpływowe, posiadają doskonałe wyposażenie (często wyglądające na zupełnie zwyczajne). Rzucający zaklęcia są zaś wyposażeni również w zwoje zawierające czary pozwalające na komunikację. Sojusz najmuje zwykle poszukiwaczy przygód, którzy atakują twierdze Zhentarimów oraz śledzą źródła zhentarimskiej działalności. Miejscowe grupy śmiałków parające się walką ze złem szybko zyskają status i cenne kontakty, jeśli zdecydują się sprzymierzyć ze wspomnianą organizacją. Z tego też powodu stają się od razu wrogami Czarnej Sieci. Sojusz płaci tym grupom informacjami, ułatwieniami w podróży oraz mistrzowskimi przedmiotami, a także chłodnym, twardym złotem.

Źródła[]

  • Zapomniane Krainy: Opis Świata
Advertisement