FANDOM

Smok
Fang Dragon 3e
Smok zębaty z Kompendium Potworów: Potwory Faerûnu (2001)
Zębaty smok
Broń oddechowa brak (wysysa ugryzieniem energię życiową)
Łuski szare i brunatne cętki
Teren każde góry
Charakter chaotyczny neutralny

Smoki zębate (ang. fang dragons) są chciwymi, drapieżnymi i przebiegłymi stworzeniami o ciałach opancerzonych płytami kostnymi. Na stawach ich kończyn łuski przechodzą w przypominające kły ostrogi, zaś długi, rozszczepiony ogon kończy się parą kościanych ostrzy w kształcie kos. Zębate smoki latają słabo, lecz potrafią wznieść się w powietrze jednym zamachem skrzydeł i rzucić się do przodu. Pokrywające ich ciało płyty mają szare i brązowe cętki, skrzydła są małe, lecz muskularne, a oczy błyszczą pomarańczowo lub czerwono. Głowy zębatych smoków zdobią liczne małe różki i szpikulce. Smoki zębate szukają pożywienia raczej z fala od swych leż, które zwykle blokują wielkimi głazami, aby podczas ich nieobecności nie zakradli się doń intruzi. Posługują się wieloma językami, lecz mówią dość kiepsko. Zwykły się targować, by uniknąć beznadziejnych lub ciężkich potyczek. Są skłonne do przemocy i gwałtownych wybuchów szału. Jedzą świeże mięso w każdej postaci, że szczególnym uwzględnieniem inteligentnych ssaków.

Szare smokiEdytuj

W 4 edycji w Draconomicon: Chromatic Dragons (2008) pojawiły się szare smoki, które są przeistoczonymi przez rytuał Tiamat smokami zębatymi. Smoki zębate zostały wytępione, aż pozostały tylko nieliczne.

ŹródłaEdytuj