Earthquake Dragon.png

Smok sejsmiczny (ang. Earthquake Dragon) to jeden ze smoków katastroficznych.

Opis[edytuj | edytuj kod]

Kiedy zaczynają się drżenia gruntu, większość śmiertelników szepcze modlitwy do bogów lub składa ofiary pierwotnym duchom o uciszenie ziemi. Kiedy ludzie znikają na obrzeżach osady, pozostali podejrzewają bardziej złowieszczą sprawę. Zjawienie się smoka sejsmicznego zwiastowane jest przez pomniejsze drgania ziemi w regionie. W kolejnych dniach drżenie narasta coraz bardziej gwałtownie. W końcu budynki rozpadają się, a ludzie znikają w pojawiających się spontanicznie przepaściach wśród pól i dróg.

Sejsmiczne smoki są zmorą cywilizacji. Podróżują od osady do osady, polując na śmiertelników zarówno dla pożywienia jak i dla sportu. Taki smok może pozostawić całe miasto w ruinie kierując się tylko tym, że może. Kiedy już zruinował miasto i wygonił lub pożarł mieszkańców, smok zakopuje się w zgliszczach na miesiące, trawiąc pokarm i ciesząc oczy zasianym zniszczeniem. Potem, kiedy już zbrzydnie mu siedzący tryb życia, wyrusza w następne miejsce by powtórzyć ten proces.

Ich charakter jest nieokreślony. Posługują się językami smoczym, wspólnym i pierwotnym.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Sejsmiczne smoki są wybuchowymi stworzeniami, które radują się samodzielnym polowaniem, zatem rzadko kiedy akceptują długotrwałych sojuszników. Jednakże, sejsmiczny smok może zawrzeć luźne przymierze z archonami ziemi, żywiołakami, kamiennymi gigantami i tytanami, ziemnymi gigantami i tytanami, oraz innymi niejadalnymi stworzeniami. Grupa humanoidów szukająca kontaktu z sejsmicznym smokiem może go przekonać by im służył, poprzez zaoferowanie mu okazji do zasiania zniszczenia. Galeb duhry, genasi i goliaci szukają okazji do przymierza z sejsmicznym smokiem, spiskując w różnych celach - zwykle zniszczeniu sąsiedniego miasta czy plemienia. 

Sejsmiczne smoki szybko stają się niespokojne, a jeśli smok uzna że sojusznik przestał być użyteczny, rychło obraca się przeciw temu stworzeniu. Mają one słabość do klejnotów, dlatego współpracę z nimi można kupić wystarczającymi bogactwami.

Historia[edytuj | edytuj kod]

Kiedy Erek-Hus Król Terroru zabił Io, wiele smoków doznało strachu jakiego nigdy dotąd. By znaleźć spokój, zaczęły poszukiwać ochrony w formie nowego patrona, który by je obronił. Te smoki znalazły sojusz z przedwiecznym imieniem Balcoth Jęczący Król. Ów przedwieczny z nieskruszonego kamienia powitał je... po czym dopełnił swojej obietnicy opieki, połykając smoki w swej wielkiej paszczy. W płonącym piecu jego trzewi, smoki zostały spetryfikowane. Balcoth wypluł niektóre później, aby służyły mu używając przyznanej im mocy - do pływania przez ziemię i rozrywania jej na strzępy. Pozostałe uciekły później, kiedy Balcoth został zdekapitowany w bitwie przeciw bogom.

Walka i moce[edytuj | edytuj kod]

Kiedy sejsmiczny smok poszukuje zdobyczy, tłumi swoją aurę drżenia ziemi. Używając wyczuwania drgań, lokalizuje cel swojego polowania. Wtedy zaczyna kosztować polowania.

Smok sejsmiczny woli kopać niż latać. Gdy już wejdzie do walki, wynurza się spod ziemi i wyzwala pełnię swej mocy w całym jej zasięgu. Zazwyczaj obiera na cel tych wrogów, którzy sprawiają wrażenie jakby uciekali. Z taką istotą smok może się bawić, podążając za ofiarą dość wolno by jej nie dopaść - aż ta sama się zmęczy. W obliczu porażki, sejsmiczny smok wycofuje się pod ziemię, skąd używa wyczuwania drgań by poznać czy jego wrogowie odchodzą.

  • Smok sejsmiczny potrafi kopać w ziemi, z prędkością połowy swej prędkości ruchu. Umie też latać, za to nie potrafi pływać.
  • Te żywiołaki widzą w ciemności równie dobrze co w świetle.
  • Wokół sejsmicznego smoka panuje aura drżenia ziemi - ilekroć objęty nią przeciwnik wykona atak którego celem nie jest sam smok, zostaje powalony i otrzymuje obrażenia.
    • Kiedy sejsmiczny smok zostaje w jakikolwiek sposób odrzucony lub powalony, inne istoty w obszarze aury mogą zostać powalone.
    • Smok potrafi czasowo zwiększyć obszar działania swojej aury.
  • Po rozszerzeniu obszaru aury, sejsmiczny smok potrafi wywołać stożkowy wybuch który zadaje obrażenia i powala przeciwników.
    • Po użyciu tego ataku, aura wraca do normalnego zasięgu.
  • Jego ugryzienie unieruchamia ofiarę (lub przy gorszym rzucie na obronę, petryfikuje ją).

Źródła[edytuj | edytuj kod]