FANDOM

Tu'narathi dragon rider

Jeździec tu'narath'cki, The Plane Above: Secrets of the Astral Sea (2010)

Smoki paktowe (ang. Pact dragons) są potomkami czerwonych smoków, które pierwotnie zawiązały pakt z githyanki. Przypominają czerwone smoki, lecz są mniejsze i bardziej zwarte. Łuski smoka paktowego są ciemne, idące w kierunku głębokiego karmazynu, podczas gdy ich oczy są srebrzysto białe, dorównując Morzu Astralnemu, przez które latają.

Keidy githowie wyłamali się z tyranicznej władzy łupieżców umysłu, uciekli na Morze Astralne. Githzerai odłamało się od swych krewnych kiedy githyanki skierowały się ścieżką prowadzacą do despotyzmu, zabierając niemal połowę polupacji githów ze sobą. By przetrwać githyanki zwróciły się po pomoc do Tiamat; po napiętych negocjacjach wygrały usługi czerwonych smoków. W następnych stuleciach ich potomkowie stlai się znani jako smoki paktowe, nazwane po te prastarej umowie pomiędzy githyanki i Mroczną Panią Chciwości.

Smoki paktowe służą githyanki jedynie tak długo jak Vlaakith, ich pierwsza królowa, pozostaje na usługach Tiamat.

Smoki paktowe zaprowadzają rycerzy githyanki do bitwy, szybując ponad swoimi wrogami i padając jak gromy z jasnego nieba, następnie telerportując się za swoich wrogów by zablokować im ucieczkę. Smok pracuje zespołowo ze swoim jeźdźcem, zstępując tylko kiedy jest pewien zwycięstwa.

Smok paktowy został wprowadzony w Draconomicon: Chromatic Dragons (2008) w 4e. Dotychczas w książkach githyanki współpracowały ze zwykłymi czerwonymi smokami.

ŹródłaEdytuj