Smok
Jade dragon 2.gif
Nefrytowy smok z Monstrous Compendium Annual Volume One (1994)
Nefrytowy smok
Broń oddechowa stożek ogłuszającego dźwięku
Łuski różne odcienie zieleni
Teren gęste, odludne lasy
Charakter neutralny

Nefrytowe smoki (ang. jade dragon) są orientalnymi kuzynami szmaragdowych smoków. Smoki te są uważane często przez ludzi za mityczne, dlatego ledwie garstka osób podejmuje wysiłku odszukania ich. Z wyglądu przypominają inne orientalne smoki, posiadają długie, wężowate ciało, a brak skrzydeł nie przeszkadza im w lataniu. Ich łuski składają się z wielu odcieni zieleni układających się w unikalne wzory dla każdego osobnika. Mówią swoją własną mową ale potrafią się porozumiewać telepatycznie z każdym dostatecznie inteligentnym stworzeniem. 

Preferują zakładanie legowisk w odludnych, gęstych lasach, gdzie w spokoju mogą kontemplować nad sobie tylko znanymi sprawami. Nie są przeważnie zagrożeniem dla ludzi, gdyż na ich dietę składają się jedynie rośliny i zwierzęta leśne. Niemniej jednak wolą samotność i bywają bardzo niezadowolone z niezapowiedzianych gości. Jak każde smoki, uwielbiają skarby, w tym przypadku nefryty i inne szlachetne i półszlachetne kamienie, o które zaciekle się targują.

Mimo że fizycznie słabsze od swych skrzydlatych kuzynów nefrytowe smoki dysponują oszałamiającym wachlarzem zaklęć dzięki którym mogą skuteczne bronić się przed zagrożeniem. Ich bronią oddechową jest stożek ogłuszającego dźwięku, który zadaje obrażenia, potrafi oszołomić, a nawet całkowicie ogłuszyć. 

Jeśli to możliwe, nefrytowe smoki wolą najpierw porozmawiać, zamiast walczyć, co jest dla nich korzystne, gdyż ich spokojny głos i niebywała elokwencja sprawiają, że ich słowa mają iście hipnotyczne działanie, a nieostrożny śmiałek może ulec całkowicie urokowi tych gadów. 

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]