FANDOM

Smok
Stone Dragon DM134
Kamienny smok z Dragon Magazine 134 (czerwiec 1988)
Kamienny smok
Broń oddechowa Trzy bronie:
  • strzał 5-10 kamieniami
  • gaz spowalniający
  • gaz skamieniający
Łuski szare, skaliste
Teren skaliste, opustoszałe obszary
Charakter praworządny neutralny

Ten samotniczy smok zamieszkuje skaliste, opustoszałe obszary i często zakłada legowisko w jaskini o dwóch lub więcej wyjściach. Kamienny smok (ang. stone dragon) żywi się skałami, przy czym klejnoty uważane są za przysmak. Rzadko wtrącają się w sprawy ludzi, choć skonfrontowane mogą się okazać pomocne lub szkodliwe. Kamienne smoki mają takie same ogólne charakterystyki jak pozostałe smoki, acz brakuje im skrzydeł. Miast tego kamienne smoki potrafią skakać pięć razy dziennie jak przy zaklęcie pierwszopoziomowego czarodzieja skok.

Kamienne smoki są szarej barwy, każdy wygląda jak bryła skał. Znajdując się w skalistym terenie kamienny smok ma 55% szans wtopienia się w skały, faktycznie ukrywając się. Ostre bronie zadają połowę obrażeń i muszą wykonać rzut przeciwko miażdżącym uderzeniom przy kontakcie z takimi stworzeniami, pękając i nie zadając obrażeń w przypadku porażki; pociski także muszą wykonać rzut obronny albo ulegają zniszczeniu. Bronie obuchowe zadają pełne obrażenia i nie pękają. Kamienne smoki wykonują rzut obronny przeciwko ogniowi i kwasowi z karą -1 oraz +1 obrażeń na kość ograżeń zadaną tymi atakami. Kamienne smoki wykonują rzut obronny przeciwko zimnu z premią +1 oraz -1 obrażeń na kość. Zaklęcia oparte na ziemi, które nie posiadają rzutu obronnego, zadają jedynie połowę obrażeń bądź mają połowiczny efekt przeciwko kamiennym smokom; przykładowo ożywione skały i sprowadzone żywiołaki ziemi zadają połowę obrażeń podczas uderzeń, a trzęsienie ziemi ma szansę 1 do 16 zabicia kamiennego smoka. Zaklęcia oparte na ziemi, które pozwalają na rzut obronny zadają połowę lub żadnych obrażeń kamiennym smokom, zależnie od rzutu obronnego smoka. Ciało w kamień czy błoto w skałę (oraz ich odwrotności) nie mają wpływu na kamienne smoki.

Kamienne smoki mają trzy bronie oddechowe, każda używalna trzy razy dziennie. Pierwsza broń oddechowa strzela 5-10 wielkimi (średnicy 1 m) skałami z jego paszczy. Skały te są odpadami diety smoka. Skały te są wyrzucane z częstością jednego na segment, toteż jedna skała może zostać skierowana w dowolnego przeciwnika (a zatem można namierzyć 10 ludzi, zakładając, iż dostępne jest 10 skał). Zasięg trafianych celów to 0,6m/1,2m/2m dla krótkiego/średniego/długiego zasięgu. Cel musi być przynajmniej 0,3m oddalony od smoka by w niego strzelić. Skały mają premię +2 do trafienia, a każda skała zadaje 2-7 pw obrażeń. Odnotować, iż normalne kary "do trafienia" od zasięgu wciąż są dodawane.

Druga broń dostępna dla kamiennego smoka to chmura gazu szerokiego na 1,6 m, 2 m długiego i 1 m głębokiego, który zatraca działanie po jednej rundzie. Działa on jak zaklęcie spowolnienie przez tyle rund ile smok ma kości wytrzymałości. Udany rzut obronny przeciwko broni oddechowej oznacza, że zaklęcie nie ma efektu. Kamienny smok jest niewrażliwy na własną broń oddechową, lecz nie jest niewrażliwy na zaklęcie spowolnienie rzucone przez czarodzieja.

Trzecia broń oddechowa także jest chmurą gazu szeroką na 1,6 m, 2 m długą i 1 m głęboką, która traci swoje działanie po jednej rundzie. Nieudany rzut obronny przeciwko broni oddechowej oznacza, że ofiara została przeistoczona w kamień. Efekt ten jest trwały, choć zwykłe magiczne metody mogą zostać wykorzystywane do odwrócenia skamieniałego stanu ofiary.

Smoki kamienne wolą klejnoty od zwykłych skarbów i chętnie wymienią na nie inne skarby, czasem płacąc dwukrotność ich wartości.

Po osiągnięciu piątej kategorii wiekowej smok kamienny uzyskuje zdolność rzucania kształtowania kamienia raz dziennie. W siódmej kategorii wiekowej może rzucać je dwa razy dziennie. W ósmym poziomie wiekowym kamienny smok może rzucić zaklęcie statua raz na dwa dni bez szansy na wstrząs układowy.

Ponadto wszystkie smoki kamienne posiadają następujące zaklęcia, każde otrzymywane na kolejnych kategoriach wiekowych począwszy od młodego wieku: sprzymierzeńcy, roztrzaskanie, przejście w ścianie, przemiana skały w błoto, ściana z kamieni, przyzwanie żywiołaka ziemi, pogawędka z kamieniem oraz trzęsienie ziemi. Sprzymierzeńcy jest czaropodobną mocą, która działa jak zaklęcie zauroczenie potwora i zajmuje jedną turę do rzucenia. Wpływa jedynie na stworzenia ziemi (tj. skalne jaszczurki, xorny, umbrowe kolosy, żywiołaki ziemi etc.). Stworzenie wykonuje rzut obronny by uniknąć efektów. Wszelka pozostała informacja o tym zaklęciu jest traktowana jak w zaklęciu zauroczenie potwora.

ŹródłaEdytuj