FANDOM

Smok
Incarnum Dragon
Smok inkarnum
Broń oddechowa stożek rezonującej energii
Łuski koloru głębokiego indygo, które wraz z wiekiem blakną do ciemnego odcienia szaro-niebieskiego
Teren Plany zewnętrzne
Charakter Praworządny dobry, praworządny zły, chaotyczny dobry lub chaotyczny zły

Smoki inkarnum są opiniotwórcze i zagorzałe w swoich przekonaniach. Każdy zazwyczaj obiera sprawę jako własną i broni jej bez wytchnienia póki nie będzie mógł uznać zwycięstwa. Sprawy które wybierają te smoki są tak zróżnicowane jak ich charaktery, lecz zawsze są ekstremalne w pewnym sensie. Smoczątko inkarnum jest koloru głębokiego indygo z cienkimi, lecz nieprzejrzystymi skrzydłami. Wraz ze starzeniem jego łuski blakną do ciemnego odcienia szaro-niebieskiego. Wraz z dorastaniem jego skrzydła stają się przejrzyste, a wraz ze starością są niemal niewidoczne—nieco bardziej niż delikatne membrany rozpięte wzdłuż stworzenia z teraz widocznymi kościami ramiennymi. Łuski smoków inkarnum o dobrym charakterze mają stalowo-szary, metaliczny połysk, podczas gdy złego rodzaju lśnią z niebiesko-szarymi pasemkami. Chaotyczne smoki inkarnum mają tendencje bardziej w stronę indygo i posiadają losowe odcienie wzorów niż ich praworządna brać. Chociaż dla niewytrenowanego oka smoki inkarnum o różnych charakterach wyglądają niemal identyczne, gdyż kolorowe wariacje są zbyt subtelne zwyczajnego obserwatora. Smoki inkarnum są najczęściej spotykane na Planach Zewnętrznych, zazwyczaj (choć nie zawsze) na planach które zgadzają się z ich osobistymi charakterami. Chociaż mogą przetrwać na diecie typowego mięsożercy, mają preferencję do inkarnum. Kiedy smok inkarnum złapie stworzenie z podtypem inkarnum, preferuje oddzielić inkarnum i je zjeść, zostawiając mięso. Czyste inkarnum takiego stworzenia może wyżywić dorosłego smoka inkarnum na cały tydzień.

ŹródłaEdytuj