FANDOM

Smok
Faerie Dragon 5e
Monster Manual 5e (2014)
Baśniowy smok
Broń oddechowa stożek euforycznego gazu
Łuski wielokolorowe łuski
Teren puszcze i duże lasy
Charakter chaotyczny dobry

Baśniowe smoki (ang. Faerie Dragons) są złośliwymi, uwielbiającymi figle i żarty stworzeniami, które często sprzymierzają się z baśniowymi stworzeniami, takimi jak rusałki. Są to malutkie istoty, mierzące najwyżej kilkadziesiąt centymetrów, o budowie podobnej do dużych smoków. Łuski baśniowych smoków mienią się barwami, odbijając wszystkie kolory tęczy. Skóra samic ma odcień złota, samców natomiast srebra. Ich skrzydła przypominają skrzydła przepięknych motyli. Na twarzach tych istot przez cały czas z wyjątkiem zagrożenia obecny jest szeroki ostro uzębiony uśmiech. Ich długie, chwytne ogony nieustannie poruszają się i drgają, szczególnie kiedy stworzenie jest szczęśliwe lub podniecone.

Istoty te najczęściej zamieszkują lasy. Często można spotkać je blisko drzew driad, jeziora nimfy czy gniazdek szczepów skrzatów. Podobna natura sprawia, że baśniowe smoki łatwo zaprzyjaźniają się z tego rodzaju stworzeniami i dobrze z nimi dogadują. Gniazda zakładają zwykle w koronach drzew, w pobliżu jeziorka lub strumienia, co spowodowane jest ich upodobaniem do pływania i nurkowania. Baśniowe smoki uwielbiają płatać figle, zarówno spontaniczne jak i wysublimowane wice i kawały, które przygotowują miesiącami. Przypominający delikatne dzwoneczki chichot często zdradza obecność niewidzialnego baśniowego smoka w pobliżu. Stworzenia te żywią się owocami, warzywami, orzechami, korzonkami, ziarnem i miodem. Uwielbiają owocowe wypieki, co wykorzystał już niejeden sprytny podróżnik, wkupując się w ich łaski świeżym plackiem jabłkowym.

Baśniowe smoki starają się trzymać dystans do intruzów, woląc zwodzić takie stworzenia niż konfrontować się z nimi bezpośrednio. Atakują w sytuacji zagrożenia życia własnego lub ich baśniowych przyjaciół. Baśniowe smoki posiadają moc niewidzialności i rozmaite czary. Ich broń oddechowa to stożek gazu powodującego euforię.

Baśniowe smoki mówią językiem smoczym i leśnym. Między sobą komunikują się telepatycznie, mogą także rozmawiać ze zwierzętami, oraz potrafią nauczyć się wspólnego, elfiego, czy gnomiego. Ich najbliższymi krewniakami są pseudosmoki.

Zobacz teżEdytuj

  • Smoczki - niewielcy kuzynowie smoków, do których należy smok baśniowy.
  • Smoczysko baśniowe - spokrewnione ze smokiem baśniowym smoczysko.

ŹródłaEdytuj