FANDOM

Smok
Astral Dragon 2e GttAP
Skojarzona para smoków astralnych otoczona kosmokami, z A Guide to the Astral Plane (1996)
Smok astralny
Broń oddechowa brak
Łuski blade, żółte pokryte blond futrem
Teren Otchłań
Charakter neutralny
Astral Dragon 2e

Samotny smok astralny z MC4 Monstrous Compendium Dragonlance Appendix (1990)

Smok astralny jest ogólnym określeniem na rasę prastarych złotych smoków, od których wszystkie smoki Krynnu mogą wywieść swojego wspólnego przodka. Nieśmiertelne smoki astralne są personifikacją neutralności wśród smoków.

Pośród pierwszych smoków stworzonych przez bogów były dwa smoki astralne imieniem Deion i Procene. Smoki te miały zrodzić rasę smoków, którą bogowie zaadaptowaliby jako swoją własną. Wybrani nowo narodzeni byli odbierani od ich rodziców i przeobrażani by odzwierciedlać osobowości i filozofie bogów, którzy je zaadoptowali. Takoż powstały wczesne archetypy czarnych, czerwonych, złotych, srebrnych i innych smoków. Deion i Procene pozostali neutralni; w zamian za ich potomstwo, bogowie przysięgli zostawić ich w spokoju.

Kiedy para zmęczyła się nieustannym napięciem pomiędzy dobrymi i złymi smokami, odwołała się do bogów by zostali zwolnieni ze swych zobowiązań wobec Krynnu. Bogowie spełnili ich życzenie i przenieśli ich do alternatywnego planu egzystencji w Otchłani. Z czasem Deion i Procene zrodzili nowe pokolenia neutralnych smoków.

Samotny smok astralny jest barwy mętnej żółci i długi na półtora metra z ludzkimi dłońmi i długimi, smukłymi palcami. Ma wielkie czarne oczy, a jego łuski są pokryte drobnym blond futrem. Choć pisklę jest nieco mniej straszliwe (KP 4, KW 2), smok astralny nie rozwija się poprzez przeróżne kategorie wiekowe tak jak pozostałe smoki; jego statystyki nie zmieniają się znacząco do momentu aż stanie się częścią skojarzonej pary.

Kiedy smoki astralny odnajduje pasującego partnera, para odwołuje się do bogów neutralności by usankcjonowali ich związek. Jeżeli otrzymają aprobatę, skojarzone smoki astralne przechodzą znaczącą transformację. By usymbolizować związek, bogowie tworzą 30-metrowy złoty łańcuch, którego każdy koniec owija szyje partnerów by połączyć ich na całą wieczność. Partnerzy urastają do długości 16 metrów i zostają otoczeni nieustanną aurą złotego światła. Ich inteligencja i zdolności wzrastają do boskich poziomów.

Następnie para żyje, walczy, działa i bawi się jako zespół. Jeżeli łańcuch zostanie złamany, a partnerzy rozdzieleni przez dystans co najmniej 30 metrów przez 30 dni, wrócą do swoich pierwotnych, słabszych postaci; jednakże wymaga to mocy zaklęcia życzenie lub równoważnego by złamać łańcuch.

Smoki astralne mówią swoim własnym językiem tak jak i językami dobrych i złych smoków. Wszystkie smoki astralne mają zdolność komunikowania się z dowolnym inteligentnym stworzeniem.

WalkaEdytuj

Samotny smok astralny jest niezdolny wykonać pochwycenie, kopnięcie, dmuchnięcie skrzydłami czy uderzeniem ogonem. Choć mają specjalne smocze zmysły (jak z kategorii wiekowej dziecka), nie promienieją strachem. Mogą bronić się swoimi pazurami i zębami, lecz są powolnymi kombatantami, zawsze próbując uciec miast angażować się w bójkę. Są zasadniczo nieśmiertelne, gdyż natychmiastowo odzyskują wszelkie utracone punkty wytrzymałości. Jednakże mogą zostać zniszczone przez słowo mocy zabij, życzenie lub podobne zaklęcia.

Skojarzony smok astralny atakuje jako zespół. Choć zdolne wykonać pochwycenie, kopnięcie, dmuchnięcie skrzydłami czy uderzeniem ogonem, tak jak i niebezpieczne ataki zębami i pazurami, preferują wykorzystać zaklęcia do odstraszenia swoich przeciwników.

Skojarzone smoki astralne zyskują zdolności 35-poziomowego kapłana. Choć mają specjalne zmysły smoka (jak dla kategorii wiekowej wielkiego jaszczura). Promienieją strachem w promieniu 16 metrów (-4 kary do rzutów obronnych) i mają premię +12 do rzutów na atak i obrażenia. Tak jak samotne smoki astralne, są zasadniczo nieśmiertelne, natychmiastowo odzyskując wszystkie utracone punkty wytrzymałości; nic słabszego od potęgi życzenia, słowa mocy zabij bądź podobnych zaklęć nie może ich zniszczyć.

Środowisko/społecznośćEdytuj

Smoki astralne żyją w przeogromnych twierdzach z czarnego kryształu zbudowanych dla nich przez bogów. Rzadko opuszczają swoje twierdze i nigdy dobrowolnie nie opuszczają Otchłani. Skojarzona para musi wyprosić u bogów zgodę na poczęcie, prośba z rzadka spełniana w celu ograniczenia populacji. Po osiągnięciu wieku pięciu, młody smok astralny zostaje oddzielony od swoich rodziców by dbać o siebie sam. Smoki astralne nie mają żadnego zainteresowania skarbami.

BionomiaEdytuj

Smoki astralne żywią się wyłącznie płynami. Dowolny płyn pasuje - rtęć nasyca ich jak woda. Nie mają naturalnych wrogów.

Zobacz teżEdytuj

ŹródłoEdytuj