FANDOM

Smok
Ametyst
Księga Potworów II (2002)
Ametystowy smok
Broń oddechowa strumień mocy powodującej wstrząs mózgu
Łuski W kształcie naturalnych kryształów, za młodu jasnofioletowe z wiekiem ciemnieją.
Teren plany wewnętrzne podziemia.
Charakter neutralny

Ametystowe smoki (ang. amethyst dragons) Są to majestatyczne i mądre stworzenia, będące bardzo często negocjatorami w konfliktach wśród innych smoków. Pozycję taką osiągnęły dzięki nie angażowaniu się w jałowe ich zdaniem dysputy pomiędzy dobrem, złem, prawem i chaosem. Smoki te najczęściej żyją na Planie Żywiołu Ziemi lub na Planie Pseudożywiołu Minerału, w wydrążonych, rozległych pieczarach ozdobionych najróżniejszymi kryształami. Na Planie Materialnym najczęściej zamieszkują okolice górskich jezior z wejściem do pieczary położonym pod powierzchnią wody. Żywią się przede wszystkim rybami i klejnotami. Są niechętnie nastawione do smoków białych i czerwonych, natomiast srebrne i miedziane uważają za głupców. Jeśli nie bronią skarbu lub młodych, ametystowe smoki są raczej niechętne walce. Młode osobniki uciekają wzbijając się w powietrze. Starsze osobniki wykorzystują moc psionicznej niewidzialności, aby z zaskoczenia zaatakować wroga, a i nawet wtedy jeśli nie uzyskają przewagi uciekają. W przypadku obrony gniazda wykorzystują wszelkie możliwe środki do unicestwienia przeciwnika. Ametystowe smoki mają kilka niezwykłych umiejętności, między innymi zmianę rozkładu wagi w ciele, czy plunięcie wybuchowym klejnotem, oczywiście także władają mocami psionicznymi, najczęściej z dziedziny psychokinezy.

ŹródłaEdytuj