FANDOM

Smok
Chole Dragon
Żółciowy smok z Dragon Magazine #344 (czerwiec 2006)
Żółciowy smok
Broń oddechowa Trujące opary szaleństwa
Łuski Buro-fioletowe
Teren 518-sta warstwa Otchłani
Charakter Chaotyczny zły
Żółciowe smoki (ang. chole dragon) to duże i bardzo tajemnicze smoki zamieszkujące pojedynczą warstwę Otchłani.

"Bezskrzydły smok, ma szerokie i przysadziste ciało pokryte buro-fioletowymi łuskami i nakrapiane wyraźną, czarną posoką. Rozliczne długie macki, rozrzucone po ciele kreatury, wiją się złowieszczo. Jego wypaczona paszcza mieści zęby różnych długości, zaś łeb pokrywają liczne małe proto-macki. Gryzący smród palonego metalu unosi się ciężko w powietrzu."

OpisEdytuj

Ci co odwiedzili 518 warstwę Otchłani - gdzie według znawców gniazdują żółciowe smoki - cechują się jedną wspólną rzeczą po powrocie: szaleństwem. W nieskończonych odmianach swego obłędu, z niewypowiedzianych strachem wyjękują słowo "Melantholep" podczas swych najmocniejszych koszmarów. Czy to imię jakiegoś nieznanego księcia demonów nadało tytuł tej warstwie, żaden żółciowy smok nie potrafi powiedzieć. Bo żaden nie umie mówić.

Jakikolwiek sekret ich trudny do osiągnięcia dom skrywa, tego nie ujawniają. Ich ciała jednak mogą dawać wskazówki. Każdy żółciowy smok posiada - gdzieś na ciele - lekko błyszczące runy z Otchłannego języka, które czasami (zupełnie losowo) zmieniają umiejscowienie. Ciekawskie smoki i mędrcy z innych gatunków teoretyzują, że runy na żółciowych smokach mogą ujawniać jakieś namacalne fakty o ich rodzinnym planie... gdyby tylko łuski tego smoka mogły być pozyskane. Runy nigdy nie tworzą razem jakiegoś znanego słowa.

Liczba run na takim smoku odpowiada liczbie macek na jego ciele - i nie wpływa na to wiek smoka ani jego potęga. Co dziwne, pomimo ogólnego chaosu Otchłani, liczba macek zawsze wynosi jedną z czterech liczb: cztery, siedem, dziewięć lub trzynaście. Badacze debatują nad znaczeniem tych liczb.

Walka i moceEdytuj

Żółciowe smoki wyrażają całą chaotyczną nienawiść Otchłani. Atakują każdą żywą istotę jaką dostrzegą, od najmniejszych grzyw po największych władców demonów. Jako niezmordowane byty destrukcji, nigdy nie uciekają ani nie okazują litości. Ze względu na brak skrzydeł, nie mogą latać ani nimi atakować jak większość smoków - jednak czasem mają zdolności czaropodobne, pozwalające im na magiczny lot.

Ich zionięcie to stożek z oparów trucizny, która wywołuje trwałe szaleństwo u potraktowanych nią ofiar. Jego plecy porastają macki (w liczbie od czterech do trzynastu), jednak ma kontrolę tylko nad jedną parą - pozostałe wiją się i rzucają bezładnie i bez przerwy. Smagają one wszystko co się zbliży, jednak może zdecydować czego jego macki nie powinny atakować (co robi rzadko).

Oprócz tego ich rany goją się szybciej niż u przeciętnych istot, są poza tym zupełnie nieme i nie potrafią wydać żadnego dźwięku. Potrafią też z natury używać zdolności czaropodobnych, których zestaw zależny jest od liczby macek - im ich więcej, tym potężniejsze czary (najpotężniejsze wykraczają poza zdolności przeciętnych magów).

ŹródłaEdytuj