Smoczysko grzebieniaste, plujące i rogate

Smoczysko grzebieniaste przy swojej pani

Smoczysko kolczaste

Małe, bezskrzydłe smoki, znane jako smoczyska srogie (ang. felldrakes), wywodzą się od platynowego smoka Bahamuta. Niegdyś pomógł on grupie potężnych elfich czarodziejów odeprzeć inwazję demonów, a później stworzył te istoty, by strzegły elfów przed kolejnymi najazdami. W żyłach wszystkich smoczysk płynie krew Bahamuta. Są waleczne, wierne i mają szlachetne serca. Smoczyska mówią smoczym i leśnym.

Smoczysko grzebieniaste[edytuj | edytuj kod]

Te smoczyska są najmniejsze i najzwinniejsze ze swojego rodzaju. Zwykle pełnią rolę zwiadowców oraz wartowników.

Smoczysko kolczaste[edytuj | edytuj kod]

Pośród swego rodu, niewiele smoczysk jest tak wielkich jak smoczysko kolczaste. Jego rozmiar i siła pozwalają mu stanąć na pierwszej linii w bitwie. Niektórzy potężni rycerze i wysokopoziomowi paladyni traktują takie smoczyska jako wierzchowce.

Smoczysko kolczaste może spuścić straszliwe lanie za pomocą samych mieczowatych pazurów. Kolce na jego ogonie nie są tylko na pokaz - może zadać nimi okropny cios pobliskiemu wrogowi. Ze swoim węchem i wzrokiem, smoczysko kolczaste może bezbłędnie dostrzec i namierzyć nawet ukrywającego się przeciwnika.

Smoczysko plujące[edytuj | edytuj kod]

Te smoczyska mają wężowate kształty, co przydaje im się w wyprawach do podziemi (mogą przeciskać się przez szczeliny skalne). Walkę rozpoczynają od splunięcia kwasem na przeciwnika.

Smoczysko rogate[edytuj | edytuj kod]

Te krępe smoczyska walczą za pomocą swoich ciężkich rogów. Starcie rozpoczynają zwykle od szarży na przeciwnika.

Nazwa[edytuj | edytuj kod]

W Księdze Potworów II (2002) przetłumaczono felldrakes na smoczyska. Smoczysko jest także tłumaczeniem na drake, występujące w nazwach wielu pomniejszych krewniaków smoków. Dlatego zaproponowano tutaj tłumaczenie smoczyska srogie w celu odróżnienia pochodzących od Bahamuta felldrakes od innych drakes (smoczysk).

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]