Smok
Armored Eel Fish.jpg
Smoczy węgorz
Smoczy węgorz
Broń oddechowa brak
Łuski srebrzyste
Teren wody w klimacie umiarkowanym
Charakter neutralny zły

Smoczy węgorz z Draconomicon: Chromatic Dragons (2008)

Jedyną pozytywną rzeczą jaką można powiedzieć o smoczych węgorzach (ang. dragon eel) jest to, że rzadko można spotkać więcej niż jednego, poza godami lub wychowywaniem młodego osobnika. Pojedynczy osobnik z łatwością może wyrywać dziury w bokach żaglowców, a kilka osobników jest w stanie niszczyć całe flotylle. Smoczy węgorz lubi atakować statki od dołu, pod poziomem wody robiąc dziury w łodziach i w ten sposób je zatapiając. Jeśli zaś chodzi o zwykłe stworzenie, to jeśli jest ono za duże do połknięcia w całości, to smoczy węgorz owija się wokół takiej istoty i próbuje ją utopić wciągając pod wodę.

Po tym jak statek lub statki pójdą na dno, te smoki tylko dla własnej przyjemności pożerają topiącą się załogę. Wielu kapitanów pertraktowało ze smoczymi węgorzami, aby przekupić je i tym samym zapewnić sobie bezpieczną przeprawę, lecz te stworzenia znane są z tego, że kłamią bezustannie i z pozoru bezpieczne łodzie mimo wszystko znikały bez śladu.

Ten smok ma około 6 metrów długości, przy wadze dochodzącej do pół tony. Długie i smukłe ciało pokryte jest srebrzystymi łuskami, a pary małych płetw zakończonych haczykowatymi pazurami ciągną się od piersi do ogona. Nad ostrym dziobem umiejscowione są oczy błyszczące przerażającą inteligencją. Są one świetnymi pływakami zdolnymi złapać większość stworzeń żyjących w wodzie. Smocze węgorze mają bardzo wyczulone zmysły będąc pod tym względem są podobne do rekinów. Są w stanie wyczuć kroplę krwi z odległości kilometra, a ich wyczulony zmysł powonienia wyczuwa wszelkie istoty z 60 metrów. Dodatkowo łącząc w niezwykły sposób wszystkie inne zmysły, tworząc ślepowidzenie smoczy węgorz wyczuwa wszelkie istoty z odległości paru metrów.

Smocze węgorze mówią wodnym i smoczym, a co bardziej inteligentne osobniki mówią także wspólnym i językiem sahuaginów.

W 4 edycji został zaliczony do smoków planarnych, ściślej smoków żywiołów zamieszkujących Chaos Żywiołów.

Źródła[edytuj | edytuj kod]