Sferopedia
Advertisement
Sferopedia

Skalamagdrion

Skalamagdrion

Skalamagdrion to duży, srebrzysty, smokopodobny byt o sporych zdolnościach antymagicznych. Stwór jest długi na 3,5 metra, ma szare łuski i zielone oczy, krótkie skrzydła oraz długi, chwytny ogon z kościastymi kolcami. Na pierwszy rzut oka można go pomylić z dorastającym srebrnym smokiem. Te istoty mówią smoczym, ale mają również własny sekretny język, który opiera się na ruchach paszczy, skrzydeł oraz pazurów - to smoczy język znaków.

Społeczność[]

Istnienie tych stworzeń po raz pierwszy zostało odkryte dzięki magicznej księdze pod tytułem Skalamagdrion. Wśród wielu zapisanych w niej czarów znajduje się tam ilustracja przedstawiająca istotę przypominającą smoka. Jest to skalamagdrion, a po bliższym przyjrzeniu się można dostrzec, że ilustracja się porusza. Tak naprawdę strona okazała się być bramą czy portalem do planu lub miejsca, w którym żyją te stworzenia. Zgodnie z tą opowieścią, każde skorzystanie z księgi bez zgody właściciela wzywa strzegącego ją skalamagdriona. Jednak sposób nawiązania kontaktu z taką istotą w celu zapewnienia sobie podobnych usług to tajemnica znana nielicznym. Skalamagdriony nazywane są strażnikami tomów - przez tych, którzy znają ich użyteczność jako stworzeń pilnujących magiczne księgi. Te z nich, które nie przeganiają niedoszłych złodziei ksiąg, zamieszkują rozległą sieć jaskiń prawdopodobnie rozciągającą się pod Wielkim Lodowcem, choć być może jest to oddzielna pozawymiarowa przestrzeń. Skalamagdrion służący jako strażnik księgi posiada moc uaktywnienia własnej bramy lub portalu w dostrojonym do niego tomie. W innych sytuacjach ilustracja pozostaje normalna. Jeżeli stworzeniu uda się pokonać złodziei księgi, wówczas zdobyte łupy zabiera z powrotem przez bramę.

Zobacz również[]

Źródła[]

  • Monstrous Compendium Annual Volume Three
  • Magia Faerunu
Advertisement