FANDOM

Silverymoon

Silverymoon

Piękne miasto, w którym wiele jest pradawnych drzew i wyniosłych wież. Tutejszą architekturę cechują łagodne łuki, a każdą niszę czy taras ozdabiają rośliny ogrodowe. Pełno tu również powietrznych wierzchowców wysoko unoszących jeźdźców. W Silvermoon nauka i magia cieszą się wielkim szacunkiem, lecz mimo to na ulicach często rozbrzmiewają dźwięki muzyki i śmiechy. Co więcej, w mieście aż roi się od fascynujących sklepów pełnych map, ksiąg, słabych magicznych przedmiotów i pięknych wyrobów rzemieślniczych. Silvermoon - nawet jeszcze bardziej niż Waterdeep - powstało w duchu międzyrządowej współpracy. Ludzie, elfy i krasnoludy mieszkają w tych samych częściach miasta, zamiast dzielić je na odrębne dzielnice. Ludzki dom może stać u podstawy drzewa, które elfy wykorzystują niczym korytarz prowadzący do ich drzewnej siedziby, krasnoludy zaś mogą mieszkać w jaskini pod ziemią, wśród jego korzeni. To miasto powszechnie uważa się za główne centrum nauki i kultury Północy. Słynie z muzyków, szewców, rzeźbiarzy i murarzy, a także z magów, których jest tu więcej niż w jakimkolwiek innym mieście Wybrzeża Mieczy - poza Waterdeep oczywiście. Ich potęgą wystarcza, by Bractwo Tajemnic z Luskan oraz inne złe siły Północy trzymały się z dała od Silvermoon i jego okolic. Gdyby owi magowie jutro znikli, cywilizowana Północ najpewniej spłynęłaby krwią i zmieniła się w ruinę. W Silverymoon mieści się konserwatorium muzyczne, wielka biblioteka, parki, podobne do zamków rezydencje wielu szlachciców oraz świątynie i kapliczki takich bóstw jak Helm, Lathander, Mielikki, Milil, Mystra, Oghma, Selune, Silvanus, Sune, Tymora oraz bogów i bogiń krasnoludów i elfów. Niemniej jednak jedna z najsłynniejszych tutejszych budowli to Uniwersytet Silverymoon - szkoła magii złożona z siedmiu dawniej odrębnych kolegiów. Należą do niej: Kolegium Pani (służące zarówno zaklinaczom, jak i bardom), Szkoła Taumagii Mireska oraz Fochlucański, legendarne kolegium bardów, które zostało otwarte na nowo (po stuleciu od najazdu orków). Armia miasta - Rycerze w Srebrze - liczy 500 żołnierzy, którzy nieustannie patrolują miasto. Pomagają im magowie i zwiadowcy Harfiarzy. Gdy wojsku przychodzi odeprzeć hordę orków, do walki włączają się również magowie. Silverymoon chroni także szereg zabezpieczeń, które wykrywają nie tylko obecność złych istot, lecz i wykorzystanie magii w pewnych obszarach. Nawet długoletni mieszkańcy miasta niewiele wiedzą o właściwościach permanentnie działającego na wschód od wielkiego rynku magicznego pola, które wzmacnia jedne zaklęcia, wypacza inne, a jeszcze inne neguję. Pewne obszary w pałacu (miejscu, które cały czas pilnie strzegą magowie - elitarni Strażnicy Czarów) chroni Wewnętrzna Bariera, której pokonanie wymaga posiadania specjalnego talizmanu. W mieście panuje spokój, a mieszkańcy obdarzeni są dobrą wolą. Wynika to przede wszystkim z wpływów potężnych miejscowych magów oraz Harfiarzy. Lud Silverymoon czuję się bezpieczny, właśnie dzięki czujności magów oraz Harfiarzy, a także agentów, których szkoli i dobiera Alustriel. W 1369 lady Alustriel ustąpiła że stanowiska naczelnego maga, oddając Srebrny Tron Taernowi "Nawałnica Czarów" Ostrorogowi (PD mężczyzna człowiek Czar18). Pozostała jednak jaśnie panią i rzecznikiem Srebrnych Marchii oraz nadal przewodzi radom ligi.

ŹródłaEdytuj

  • Zapomniane Krainy: Opis Świata