FANDOM

Sembia to krana kupców (którzy dobrze wiedzą, jak utrzymać się przy władzy) oraz młodych handlarzy (spiskujących, by tę władzę uzyskać). Sembijczycy uwielbiają to, o nazywają sztuką interesów, a zatem umiejętność zyskiwania przewagi w negocjacjach bez uciekania się do kłamstw czy oszustw. Warto zauważyć, że choć kraj ten nie kontroluje tak znacznej części faeruńskiego handlu jak Amn, jest dużo bardziej od niego zależny. W przeciwieństwie do bezprawnych zbirów z miast Morza księżycowego oraz Wysp Pirackich, Sembijczycy zwykle przestrzegają kontraktów i spłacają długi. Bardzo często aż nazbyt wiernie trzymają się litery prawa, wykorzystując luki, o których inni nie mają choćby najmniejszego pojęcia. Sembijczycy uważają się za młody, agresywny i ekspansywny naród. Włączyli do swego państwa już jedną z Dolin, dawną Księżycową, tworząc tu nową stolicę odpowiednią do wielkiej potęg: miasto Ordulin. Jednakże sembijska elita za bardzo koncentruje się na zdobyciu przewagi wewnętrznej, by zjednoczyć siły i opracować spójną politykę zagraniczną czy poddać się władzy jednej osoby. Sembia wykorzystuje swoje położenie geograficzne (leży wszak ba północno-zachodnim wybrzeżu Morza Spadających Gwiazd) i pośredniczy pomiędzy północą a południem Faerunu. Zhenci znad Morza Księżycowego także handlują z innymi krajami, lecz Sembijczycy nie mają ich za prawdziwych rywali, bowiem duża część ich towarów przepływa przez sembijskie porty (głównie przez Ordulin). Martwi ich za to handel magicznymi towarami, w którym specjalizują się Czerwoni Czarnoksiężnicy z Thay. Rada Sembii wolałaby nie wiedzieć, jak Thayczycy wdzierają się na byłe sembijskie rynki, sprzedając towary, do których to kupiekie państwo nie ma dostępu.

ŹródłaEdytuj

  • Zapomniane Krainy: Opis Świata