Sferopedia
Advertisement

Ogromny pająk

Robactwazwierzętami o znikomym intelekcie, dzięki czemu są niepodatne na wszelkie wpływające na umysł zdolności. Większość robactwa została oparta na rzeczywistych odpowiednikach, jednak odpowiednio powiększonych - istnieje także wiele odmian wykorzystujących chociażby magię, choć oczywiście żadne z nich nie jest w stanie jej rozwijać.

Jeśli spojrzeć na systematykę świata zwierząt, do robactwa należą przede wszystkim stawonogi: owady, pajęczaki, wije i skorupiaki oraz przedstawiciele innych gromad bezkręgowców: mięczaki (ale bez głowonogów), pierścienice (pijawki, dżdżownice i robaki morskie) oraz inne pomniejsze i mniej znane grupy zwierząt.

Robactwo może być różnych rozmiarów i rodzajów - od dokuczliwych po śmiercionośne.

Jeśli nie ustalono inaczej, robactwo atakuje, gdy jest głodne lub zagrożone.

Spis robactwa[]

Oczywiście istnieją niezliczone gatunki robactwa, lecz najistotniejsze zostały wymienione w podręcznikach.

Pijawki[]

Skorupiaki[]

  • Ogromne kraby
  • Ogromne raki
  • Potworne skorupiaki (różne rozmiary)

Pajęczaki[]

  • Pająki: większość pająków dzieli się na sieciowe i biegające, powiązana jest z nimi również obszerna grupa pająkowatych.
Potworne (różne rozmiary).

Inne: pająk mieczowy, pająk włochaty, pająk zniszczenia[2], rój pająków.

Stonogi[]

Owady[]

  • Świerszcz jaskiniowy - znany z emisji wyjątkowo głośnego dźwięku, który zagłusza wszelkie inne podziemne dźwięki i uniemożliwia rzucanie czarów z komponentem werbalnym.
  • Uszukiwacz - (ang. ear seeker) owad składający swoje jaja w uszach humanoidów. Trwający około czterech dni proces wylęgu prowadzi do głuchoty a nawet, jeśli leczenie nie jest podjęte w porę, do śmierci wskutek uszkodzenia mózgu ofiary.
  • Żuki: żuk zniszczenia[2].
Ogromne: żuk bombardier, żuk jelonek rogacz, żuk świetlik, murska.
  • Żuk zabójca - żyjące w parach, śmiertelnie niebezpieczne owady. Ugryzienie samca sprowadza na ofiarę paraliż, co umożliwia samicy złożenie w jej ciele 7-12 jajeczek. Po około dobie wylęgają się larwy, które przez około dwa tygodnie żerują na żywym a później martwym nosicielu. Pozbycie się tych pasożytów jest bardzo trudne i wymaga niezwykle potężnej magii.
  • Mrówki: królowa, robotnica, żołnierz.

Ogromne owady[]

  • ogromna larwa, ogromna modliszka, ogromna osa, ogromna pszczoła, ogromna ważka, ogromny karaluch, ogromny kleszcz, ogromna mucha, ogromny szerszeń, ogromny świetlik, ogromny termit.
  • Ogromny mrówkolew - wielka bestia, budująca charakterystyczne doły w piasku, na dnie których czeka zagrzebana na ześlizgujące się bezradnie ku jej paszczy ofiary.
  • Aratha - ogromny, mrówkopodobny owad o żuwaczkach długich na 2,5 metra, które mogą wysuwać (wyrzucać) na odległość do 6,5 metra. Zazwyczaj nie gryzie ofiar, tylko odrywa im ogromne kawałki ciała, które od razu pożera. Posiada zdolności psioniczne.
  • Ogromny trzmiel - żyją w rodzinach liczących po kilkanaście osobników, przewodzonych przez większą od pozostałych królową. Ich żądła zawierają bolesną truciznę.

Mięczaki[]

Inne[]

Galeria[]

Przypisy[]

  1. 1,0 1,1 Księga Potworów II
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 Podręcznik Przygód Epickich
  3. 3,0 3,1 3,2 Czarci Foliał

Źródła[]

Advertisement