Ogromny pająk

Robactwazwierzętami o znikomym intelekcie, dzięki czemu są niepodatne na wszelkie wpływające na umysł zdolności. Większość robactwa została oparta na rzeczywistych odpowiednikach, jednak odpowiednio powiększonych - istnieje także wiele odmian wykorzystujących chociażby magię, choć oczywiście żadne z nich nie jest w stanie jej rozwijać.

Jeśli spojrzeć na systematykę świata zwierząt, do robactwa należą przede wszystkim stawonogi: owady, pajęczaki, wije i skorupiaki oraz przedstawiciele innych gromad bezkręgowców: mięczaki (ale bez głowonogów), pierścienice (pijawki, dżdżownice i robaki morskie) oraz inne pomniejsze i mniej znane grupy zwierząt.

Robactwo może być różnych rozmiarów i rodzajów - od dokuczliwych po śmiercionośne.

Jeśli nie ustalono inaczej, robactwo atakuje, gdy jest głodne lub zagrożone.

Spis robactwa[edytuj | edytuj kod]

Oczywiście istnieją niezliczone gatunki robactwa, lecz najistotniejsze zostały wymienione w podręcznikach.

Pijawki[edytuj | edytuj kod]

Skorupiaki[edytuj | edytuj kod]

  • Ogromne kraby
  • Ogromne raki
  • Potworne skorupiaki (różne rozmiary)

Pajęczaki[edytuj | edytuj kod]

  • Pająki: większość pająków dzieli się na sieciowe i biegające, powiązana jest z nimi również obszerna grupa pająkowatych.
Potworne (różne rozmiary).

Inne: pająk mieczowy, pająk włochaty, pająk zniszczenia[2], rój pająków.

Stonogi[edytuj | edytuj kod]

Owady[edytuj | edytuj kod]

  • Świerszcz jaskiniowy - znany z emisji wyjątkowo głośnego dźwięku, który zagłusza wszelkie inne podziemne dźwięki i uniemożliwia rzucanie czarów z komponentem werbalnym.
  • Uszukiwacz - (ang. ear seeker) owad składający swoje jaja w uszach humanoidów. Trwający około czterech dni proces wylęgu prowadzi do głuchoty a nawet, jeśli leczenie nie jest podjęte w porę, do śmierci wskutek uszkodzenia mózgu ofiary.
  • Żuki: żuk zniszczenia[2].
Ogromne: żuk bombardier, żuk jelonek rogacz, żuk świetlik, murska.
  • Żuk zabójca - żyjące w parach, śmiertelnie niebezpieczne owady. Ugryzienie samca sprowadza na ofiarę paraliż, co umożliwia samicy złożenie w jej ciele 7-12 jajeczek. Po około dobie wylęgają się larwy, które przez około dwa tygodnie żerują na żywym a później martwym nosicielu. Pozbycie się tych pasożytów jest bardzo trudne i wymaga niezwykle potężnej magii.
  • Mrówki: królowa, robotnica, żołnierz.

Ogromne owady[edytuj | edytuj kod]

Mięczaki[edytuj | edytuj kod]

Inne[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Przypisy[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]