FANDOM

Rajaat - najbardziej znienawidzona istota na Athasie. Pyreen, twórca tutejszej magii, geniusz zła i zniszczenia. Przyczynił się do wymordowania niezliczonej liczby istot na Athasie. Aktualnie uwięziony w Pustce, w najgłębszych otchłaniach Czerni.

Wygląd Edytuj

Ma ogromną, jajowatą głowę. Twarz nienaturalnie wydłużoną. Jego oczy są zawsze w połowie zamknięte przez zwisające fałdy skór. Ma długi nos z trzema nozdrzami. Małe usta przypominają szparę. Wystają z nich małe zęby. Obwisły podbródek. Ciało jest słabe, garbate, ręce nadmiernie długie i niezdarne.

Historia Edytuj

Rajaat żył od początku Zielonej Ery. W młodości Rajaat był dobrym i inteligentnym przedstawicielem swego gatunku. Badał świat używając latających platform. Szukał wiedzy w ludzkich miastach, elfich bastionach oraz krasnoludzkich metropoliach. Spędził wiele wieków na próbach pogodzenia swego okropnego wyglądu z dobrym duchem. Nie mógł jednak znaleźć wyjaśnienia jego sytuacji. Zaczął więc szukać w bardziej egzotycznych i podejrzanych źródłach.

Magię odkrył ok. 8 tysięcy lat temu. Z własnej energii mógł tworzyć tylko małe rzeczy, więc zaczął szukać jakiegoś miejsca do eksperymentów, gdzie mógłby z dala od ciekawskich oczu robić badania. Znalazł je w wąwozie w okolicach Postrzępionego Klifu (Jagged Cliffs). Tutaj nauczył się czerpać energię do zaklęć prosto od istot żywych, jednak biomasa stawała się papką martwego popiołu. Zaniepokoiło to Rajaata i eksperymentował w wydobywaniu energii ogólnie ze świata lub z siebie. Próby te skończyły się prawie śmiercią maga. Wąwóz opuścił, zostawiając na miejscu bagno pełne martwego popiołu.

Aby móc dalej prowadzić badania udał się do legendarnej wieży, stworzonej przez antyczne niziołki - do Nieskazitelnej Wieży. Czarodziej znalazł ją i opanował. Wykorzystując ją mógł w nieskończoność prowadzić badania, bez większej szkody dla środowiska. Znalazł dwa sposoby na zdobywanie energii - pierwszy polegał na ochronie roślin (Ochromancja) a drugi na ich zaborze (Plugawiancja). Po uregulowaniu tego wszystkiego zaczął prowadzić studia. Do poznania nowego źródła energii przybywało niezliczone ilości chętnych ze wszystkich ras, jednak Rajaat przyjął tylko garstkę ludzi. Pokazowo demonstrowali ochromancję, jednak w ciemności prowadzili badania nad połączeniem psioniki i plugawiancji.

Ostatecznie Rajaat posłał w świat piętnastoro swoich studentów. Wykorzystując energię Żółtego Słońca obdarzył ich nieśmiertelnością. Dał im także kule obsydianu, dzięki którym mogli szybko czerpać energię magiczną ze wszystkiego co żyje. W połączeniu z potężną psioniką byli oni właściwie niepokonani. To jednak mistrzowi i jego uczniom nie wystarczało. Ów im obiecał, że za pomocą magii mogą zostać prawdziwymi bogami.

Rajaat oświadczył, że Odrodzenie było błędem a wszystkie rasy są potworami. Jedynym sposobem powrotu do złotego wieku Błękitnej Ery miała być fizyczna eksterminacja "żywej zarazy". Swoim uczniom potajemnie mówił o tym, że nowa Błękitna Era będzie Erą Ludzi, jednak naprawdę chciał oddać Athas jego prawowitym mieszkańcom - niziołkom. Jego najlepsi uczniowe mu uwierzyli i zaczęli mordować kolejne rasy. Czempioni Rajaata przybrali sobie tytuły w stylu "Rzeźnik krasnoludów" czy "Pogromca elfów".

Jednak jego uczniowie dowiedzieli się, że to nie ludzie mają zostać panami świata, ale tajemnicze, zapomniane już niziołki. Wielu przerwało eksterminację i szukali sposobu pokonania nauczyciela. I znaleźli. Kiedy ten ich wezwał z zapytaniem "Czy ukończyliście swoje zadanie?" oni go zaatakowali przy użyciu Mrocznej Soczewki. Za pomocą tego artefaktu uwięzili go w Pustce, wewnątrz Czerni. Pustkę zabezpieczyli dodatkowo czarami, tak dla pewności.