FANDOM

Raam

Raam

Raamy są wszystkim co pozostało po starożytnej rasie gigantów, których kultura wymarła poprzez skruchę i niezdolność zachowania odpowiedniego wskaźnika urodzeń. Wraz z tym jak ich kultura popadła w melancholię i ponurość, pozostałe giganty zbudowały monolityczne granitowe kopce dla siebie w głębokich konionach i pod podobnymi do kopuł wzgórzami i ostatni ocaleńcy upadli jako w swoich wykonanych przez siebie grobach i pochowali się żywcem. Rozpacz i złość które czuli do swojego losu przeklęły ich by żyli po śmierci jako nieumarłe relikty, na wieczność zachowując swoją zaginioną społeczność. Raamy zazwyczaj noszą strój pogrzebowy o posępnym odcieniu starożytnego projektu. Jedynie męskie raamy zostały kiedykolwiek napotkane, dając wiarę plotce że kultura umarła po tym jak po tym jak ich żony przestały rodzić żeńskie dzieci. Mierzą 5,2 metra wysokości i ważą około 3630 kilogramów przez ich gęstą masę ciała. Raamy są melanchonijne i służą by zachować swoje dawne tradycje. Mówią zaskakująco melodyjnymi, dźwięcznymi głosami i są uzdolnione w recytacji poematów i ballad swojego starożytnego dziedzictwa w nawiedzających tonach. Są również uzdolnionymi muzykami i artystami, wielu śpiewa nocne pieśni pogrzebowe w swoich mrocznych kopcach. Kopce raamów są złożone z monolitycznych kamiennych płyt. Są omijane przez żywe zwierzęta i wspierają jedynie skarłowaciały i niezdrowy wzrost roślin w cienkiej warstwie na szczycie kopców. Raamy atakują każdego kto włamie się do ich domów lub wkroczy podczas dnia, lecz znane są z bawienia gości którzy uprzejmie poprosili o wejście po zmroku. Część prześladująco pięknych ballad o tragedii i niedoli została przypisana bardom którzy spędzili noc słuchając pieśni raamów. Tak jak inne giganty, raamy zazwyczaj noszą ze sobą torbę z przedmiotami osobistymi i 1 do 6 kamieni do miotania. Raamy zazwyczaj polegają na na uderzeniach swoich masywnych pięści, depcząc mniejszych przeciwników w walce. Chociaż są równie biegłe w miotania kamieni co inne giganty, rzadko mają przestrzeń w swoich podziemnych komnatach by w pełni wykorzystać tę zdolność. Przodują w ukrywaniu się w skalistym otoczeniu lub staniu nieruchomo, by wyglądać niczym nieożywiona staua przed zaatakowaniem intruzów z zaskoczenia.

ŹródłaEdytuj

  • Dungeon Magazine #133