Psowate

Pies

Mastiff

Mniejsze od wilków, psy dzielą się na wiele bardzo różnorodnych podgatunków. Choć większość została udomowiona, występuje również kilka odmian dzikich.

Dziki pies[edytuj | edytuj kod]

Jest do podgatunek duży i podobny w budowie do wilka, choć istnieją też odmiany zbliżone wyglądem do szakali. Dzikie psy polują w sforach, zazwyczaj biorąc za cel mniejsze zwierzęta, a siedliska humanoidów atakując tylko w ostateczności. Na czele sfory stoi zawsze dominujący samiec. Dzikie psy występują niemal w każdym środowisku. Ich młode nadają się do udomowienia, jeśli wychowywane są z ludźmi.

Pies bojowy[edytuj | edytuj kod]

Psy bojowe to specjalnie szkolone mastiffy i wilczury, używane do tropienia i wyczuwania intruzów. Mają wyczulony słuch i węch, nie są jednak agresywne, chyba że zostaną odpowiednio wytresowane.

Mastiff[edytuj | edytuj kod]

  • Wojenny mastiff

Nifern[edytuj | edytuj kod]

Jest to gadzi odpowiednik psa, o podobnych kształtach, rozmiarze kozy i ogonie z żądłem. Ponadto jest on ślepy. Z natury żyje w Podmroku, ale występuje też na powierzchni, gdzie hodują go różne łuskowate rasy.

Pies wspinacz[edytuj | edytuj kod]

Są to psy dostosowane do życia na drzewach maksymalnie stromych zboczach. Specjalna budowa nóg i pazurów pozwala im nawet na pionową wspinaczkę. Żywią się ptakami.

Zobacz również[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]