FANDOM

Ponurodny

Ponurodny

Ponurodni (ang. bleakborns) to nieumarli o neutralnym, złym charakterze, karmiący się ciepłem żywych istot, jako pierwsi pojawili się na Mozole.

"Zamrożony trup jest tak zimny, że porastają go kryształki szronu. Wyczuwając ciepło życia, z zapałem wlecze się ku ofiarom. Jego oczy odzwierciedlają próżnię pustki, mrożąc krew w żyłach - i jasno widać, że chce on wyssać ciepło z twego ciała."

OpisEdytuj

Nieaktywni, ponurodni wydają się być niczym innym jak zwłokami humanoida, zabitego dawniej przez gryząco mroźny klimat (lub, w ciepłym środowisku, przez magiczy atak zimna, co wyjaśnia że zwłoki lśnią lodowymi kryształami). Jednak jeśli jakiś intruz zbliży się na 9 metrów do trupa, ciepło jego życia rozbudza nieumarłego, dając mu ruchy i pozory, jakby był żywy.

Ponurodni zwani są też zombi z Mozołu w niektórych mniej znanych tomach o nieumarłych, w odniesieniu do przeklętego miasta, w którym pierwsi tacy powstali. Nie noszą po sobie znaków specjalnej przemocy - wyglądają raczej na humanoidy, których ciało zamarzło, tracąc kolory i ze spękaniami tu i tam.

Ponurodny mierzy sobie mniej niż 1,8 metra i waży 68-104 kg. Mówią jezykiem wspólnym i swoim własnym (nazywanym Mozoliańskim). Nie łączą się w grupy - działają pojedyńczo.

Walka i moceEdytuj

Ponurodny od razu rusza ku żywym istotom, próbując utrzymać ich w swojej wysysającej ciepło aurze. Gdy nadarzy się okazja, okłada ofiarę swoimi lodowatymi pięściami, chcąc pozbawić ją jakiegokolwiek ciepła życia.

  • Ponurodny, wchodząc do walki, wywołuje wokół siebie aurę pochłaniania ciepła - powoli uśmiercając istoty, które nie są lodowe z natury (jak np. białe smoki, lodowi giganci czy panny mroźnego wiatru).
  • Jego ciało jest tak zimne, że przy dotyku rani swoje ofiary mrozem. Mrożąc w ten sposób ofiary, ulecza się.
  • Jednocześnie, uleczony on może zostać tylko, jeśli wysysa ciepło z żywej istoty.
  • Każda żywa istota jaką zabije, powstaje po chwili jako zombie. Pomioty są pod jego kontrolą tak długo, aż ponurodny umrze.
    • Jego ofiary mogą się jednak odradzać jako nowi ponurodni, jeśli taka jest wola złych bogów.
  • Ponurodni kochają ogień - ataki tym żywiołem uleczają ich, zamiast ranić.

ŹródłaEdytuj