Sferopedia
Advertisement
637961800904359094

Plazmoid

Plazmoidy to amorficzne istoty bez typowego kształtu. W obecności innych ludzi często przybierają podobny kształt, ale istnieje małe prawdopodobieństwo pomylenia plazmoida z czymkolwiek innym. Spożywają żywność przez osmozę, tak jak robi to ameba, i wydalają odpady przez maleńkie pory. Oddychają, pochłaniając tlen przez inne pory, a ich kończyny są wystarczająco silne i elastyczne, by chwytać i manipulować bronią i narzędziami. Chociaż większość plazmoidów jest przezroczysto szara, mogą zmieniać swój kolor i przezroczystość poprzez wchłanianie barwników przez pory. Plazmoidy nie mają organów wewnętrznych zwykłego rodzaju. Ich ciała składają się z komórek, włókien, plazmopodobnego śluzu i skupisk nerwów. Nerwy te umożliwiają plazmoidowi wykrywanie światła, ciepła, tekstury, dźwięku, bólu i wibracji. Plazmoidy mogą usztywniać zewnętrzne warstwy swoich ciał, aby zachować ludzki kształt, dzięki czemu mogą nosić ubrania i akcesoria. Mówią, wypychając powietrze z wnęk rurowych, które zwężają się, aby wytworzyć dźwięk. Gdy plazmoidy śpią, tracą swoją sztywność i rozszerzają się, przez co czasami są mylone ze skałą lub inną cechą środowiska.

Źródła[]

  • Spelljammer: Adventures in Space
Advertisement