FANDOM

Dungeons and Dragons 4th Edition Logo Ten fragment dotyczy czwartej edycji Dungeons and Dragons.

Wielu uczonych psioników wierzy że energia psioniczna pochodzi z innych planów - najczęściej Odległej Dziedziny i Planu Snów. Tacy uczeni identyfikują je jako plany freniczne (lub plany czystej myśli), tak jak Faerie, Plan Cieni i świat są planami materii. Tak jak wszyscy zorientowani mędrcy, psioniczni uczeni rozumieją że Plan Snów jest zrodzony z umysłów świadomych stworzeń z krainy śmiertelników - rodzaj fantastycznego odpowiednika świata. Jednak freniczni uczeni zrywają z tą tradycją, określając Odległą Dziedzinę nie jako miejsce poza kosmosem, lecz wewnątrz niego — spaczone odbicie Planu Snów, tak jak Plan Cieni jest mrocznym odbiciem naturalnego świata. Jako mieszkańcy planu szaleństwa, wynaturzone stworzenia Odległej Dziedziny są koszmarami które otrzymały fizyczną formę. Filozofowie którzy popierają ten pogląd wierzą że tak jak istnieją dwa plany-echa świata śmiertelników w formie Planu Cieni i Faerie, muszą być dwa plany-echa Planu Snów. A zatem, jeśli Odległa Dziedzina reprezentuje szaleństwo i niekontrolowaną emocję, wydestylowaną do swojej najczystszej i najbardziej przesadzonej formy, musi istnieć inne źródło bardziej uporządkowanej myśli w kontraście do tego szaleństwa. Byłaby to kraina czystego rozsądku - intelektu i logiki i zrozumienia kompletnie niezmąconego przez zmieszanie emocji. To z tej krainy miałyby pochodzić dary rozsądku i osądu, łącząc się z wpływem Odległej Dziedziny na Planie Snów, i w rezultacie tworząc świadomy umysł jaki jest znany w świecie śmiertelników. Niewielka liczba psionów i uczonych twierdzi nawet że obcowała z stworzeniami z tego planu perfekcyjnego rozsądku. Ponieważ takie stworzenia są bytami czystej myśli, wedle tych podań śmiertelny umysł jest niezdolny pojąć lub obserwować ich prawdziwą formę. W rezultacie te obce byty miały by dokonywać interakcji z śmiertelnikami w formie szybujących kryształów w perfekcyjnych, geometrycznych kształtach (sześcianów, czworościanów, sfer i tak dalej). Niejasne legendy mówią o zakonie psionów oddanym zaklinaniu stworzeń czystego rozsądku w ciała konstruktów. Te hybrydy miały by wyglądać jak mechaniczne, geometryczne postacie o dziwacznym obliczu — czystej logiki i porządku, które otrzymały fizyczną formę.

ŹródłaEdytuj

  • Psionic Power