FANDOM

Plany prawa to określenie planów zewnętrznych ukierunkowanych na praworządność. Do planów tych należą kolejno Celestia, Arkadia, Mechanus, Acheron, Baator.

Natura prawaEdytuj

Wbrew panującym stereotypom nie każdy aspekt życia mieszkańców planów prawa podlega ścisłym regulacjom. To raczej z praworządnej natury tych istot wynika przyjęcie przez nie zbioru zasad, których starają się przestrzegać. Już samo pobieżne przestudiowanie specyfiki tych pięciu planów może uświadomić, jak różna może być natura prawa i jak odmienne kodeksy postępowania prowadzić mogą do konfliktów. Łączy je natomiast jedno - niechęć do chaosu.

Obowiązujące na planach prawa kodeksy są powszechnie znane i akceptowane przez ich mieszkańców. Dlatego też jest dla nich niezwykle łatwe rozpoznanie przybysza z zewnątrz. Ten wewnętrzny porządek jest czynnikiem utrzymującym plany prawa w całości.

CelestiaEdytuj

Odpowiadający nader licznym wyobrażeniom harmonijnego nieba, plan zbudowany jest wokół nieskończenie wysokiego szczytu. Można tu spotkać anioły i archony, a wśród licznych bóstw warto wyróżnić panteon niziołków.

ArkadiaEdytuj

Plan ścisłego porządku pieczołowicie pilnowanego przez patrolujące go milicje. Można tu spotkać formitów oraz licznych członków Harmonium.

MechanusEdytuj

Zbudowany z doskonale do siebie dopasowanych zębatek mechanizm doglądany i regulowany przez społeczność modronów.

AcheronEdytuj

Mroczna pustka pełna dryfujących i zderzających się ze sobą gigantycznych sześcianów (a czasem innych wielościanów). Można tu spotkać ostrzaki, a swoje siedziby na Acheronie mają panteony: orczy i gobliński.

BaatorEdytuj

Zwany też Dziewięcioma Piekłami, jest siedzibą diabłów władaną przez Władców Dziewięciu.

PodróżeEdytuj

Do planów prawa można się dostać przez miasta-bramy z Zewnętrza, odpowiednio Doskonałość, Wytrwałość, Automata, Rigus i Żebra. Prowadzą też do nich portale z Sigil, rozmaite połączenia astralne i wiele bram pomiędzy nimi samymi i ich warstwami. Na planach prawa stosunkowo często można spotkać przewodników, którzy chętnie poprowadzą niezorientowanych wędrowców do potrzebnego portalu czy połączenia. Zazwyczaj są uczciwi i spolegliwi, a wielu z nich należy do Guwernantów. Jest to szczególnie przydatne dla podróżników o chaotycznej naturze, gdyż sama natura planów prawa utrudnia takim istotom samodzielne poruszanie się po ich terenie. Rzeka Styks to znany planarny szlak łączący Acheron i Baator oraz pozostałe Plany Niższe.

ŹródłaEdytuj

Plany Zewnętrzne
Góra Celestia Bytopia Elizjum Ziemie Bestii Arborea
Arkadia ⇑Dobro⇑ Ysgard
Mechanus ⇐Praworządność⇐ Zewnętrze ⇒Chaotyczność⇒ Limbo
Acheron ⇓Zło⇓ Pandemonium
Dziewięć Piekieł Gehenna Hades Carceri Otchłań