FANDOM

Ps-law

Planes of Law

Planes of Law czyli Plany Prawa to wydany w 1995 roku podręcznik dodatkowy opisujący dokładniej praworządne plany zewnętrzne. Składa się z siedmiu 32-stronnicowych książeczek.

"A Player's Guide to Law" z powierzchownym opisem planów i podróży w nich. Zawiera pełnokolorowe mapki. Opisane są min. Kopalnie Marsellin, Getto, Mroczne Kręgi, Ogród, Przystań, Wieża Ognia.

"Planes of Law - Acheron" jest szczegółowym opisem Acheronu. Opisano panujące tam warunki, mieszkańców tego planu i najważniejsze lokacje jego czterech warstw: Niebieski Sześcian, boskie krainy panteonu goblinów - Clangor i orków - Nishrek, boga duergarów Laduguera - Ponury Młot oraz boga piorunów Lei Kunga - Rozbrzmiewający Grzmot. Nie zabrakło siedziby Łaskobójców, miasta Vorkehan. Mobilnego Miasta Istvarhan i Zoronoru, miasta ostrzaków. Ponadto znajdują się tu trzy przykładowe przygody i spis ważniejszych portali Acheronu.

"Planes of Law - Arcadia" to szczegółowy opis Arkadii. Struktura książki jest podobna jak opisu Acheronu. Najważniejsze opisane miejsca to miasto formitów Żuwaczki, siedziba Harmonium Melodia i obozy treningowe tej frakcji, magiczna kraina Azuth, potrójna kraina egipskich bogów Heliopolis, doskonale zorganizowana kraina i miasto Marduk oraz krasnoludzka Góra Clangeddin.

"Planes of Law - Baator" zabiera nas na wycieczkę do Dziewięciu Piekieł. Z najważniejszych opisanych lokacji trzeba wymienić koboldzią krainę Draukari, straszliwe Miasto Dźwięczących Okowów, boskie krainy Ankhwughat i Sheyruushk oraz Grenpoli Miasto Dyplomacji. Są tu też dodatkowe informacje o Mrocznej Ósemce i Władcach Dziewięciu.

"Planes of Law - Mechanus" to szczegółowy opis Mechanusa - planu idealnego porządku. Sporo miejsca poświęcono modronom. Opisu doczekała się też sekta Matematyków. Z lokacji-zębatek wymienić należy miasto Delon-Estin Oti, siedzibę Stowarzyszenia Porządku - Fortecę Zdyscyplinowanego Oświecenia, krainę boga mykonidów Mycelię, tajemniczą zębatkę Nemausus i oczywiście stolicę modronów Regulus.

"Planes of Law - Mount Celestia" opisuje Niebiański Szczyt. Przybliżenia doczekało się tu Bractwo Planarnej Milicji oraz lokacje takie jak miasto kupieckie Wiara Serca, kraina Bryhaspati Nektar Życia, Pałac Bahamuta - mekka dobrych smoków, porośnięty dżunglami Złoty Ogień, niziołcze Zielone Pola i kilka innych.

"Monstrous Supplement" zawiera bestiariusz planów prawa. Opisane istoty: achajerus, archon, kochrachon, bezekira, ostrzak, busen, formit, duch trybów, kyton, moigno, parai, smok rdzawy, zoveri.

Podręcznik zawiera 5 schematycznych mapek planów.