FANDOM

Plan ten, leżący pomiędzy Planem Żywiołu Wody a Planem Żywiołu Ziemi, składa się z błota, śluzu i szlamu. Można powiedzieć, iż jest to olbrzymi zbiornik brunatnej gnojówki. Jest to również miejsce brutalnej śmierci i zesłania. Potężni czarnoksiężnicy uwielbiają zsyłać w to miejsce swych wrogów, by ginęli tu z płucami pełnymi kleistej mazi. Ci mniej okrutni po prostu skazują ich tu na więzienie, zamykając w bańkach czystego powietrza, zawieszonych w oceanie szlamu. Ci umierają powoli z głodu lub, jeżeli otrzymują zapas jedzenia, po prostu zamierają w bezruchu i nudzie, wpatrując się beznamiętnie w otaczającą ich ciecz. Z tego powodu plan ten nosi przydomek Domu Komnat Szaleństwa.

W pobliżu Planu Ziemi błoto staje się suchsze i nabiera cech żwirowego granulatu, w okolicach Planu Wody natomiast staje się rzadkim szlamem, przez który można przy niewielkim wysiłku płynąć. Przez cały plan dryfują bryły ziemi i bańki czystej wody.

Warunki fizyczne i magiczneEdytuj

Poruszanie się po tym planie ma uwarunkowania podobne do tych z Planu Wody - nie ma ustalonych kierunków i konieczna jest umiejętność pływania. Do oddychania są potrzebne czary lub przedmioty takie jak na tamtym planie, jednak odpowiednio zmodyfikowane. Plan cechuje się słabą widocznością, gdyż szlam rzadko bywa przejrzysty.

Kleisty szlam ogranicza zaklęcia niemal tak silnie jak woda. Jedyną różnicą jest to, iż czary oparte na ogniu działają (dając jednak o połowę słabszy efekt od standardowego).

MieszkańcyEdytuj

Niewiele tu można spotkać inteligentnych stworzeń. Do istot, które występują na planie można zaliczyć: dao, marid, mefit szlamu, parażywiołak szlamu, smoczysko szlamu, szlamowy chochlik, ogromne robactwo i wiedźmy.

ZjawiskaEdytuj

LokacjeEdytuj

PołączeniaEdytuj

BorderOoze

Połączenia Planu Parażywiołu Szlamu

  • Oaza Gnoju (ang. Oasis of Filth)
  • Błotne Bajoro (ang. Muckmire)
  • Żużlowe Moczary (ang. Slag Marshes)
  • Duszący Wiatr (ang. Choking Gale)
  • Morze Żółci (ang. Bile Sea)
  • Stagnacyjne Morze (ang. Stagnant Sea)

Bóstwa i MoceEdytuj

BóstwaEdytuj

MoceEdytuj

ŹródłaEdytuj

Plany Wewnętrzne

Kosmologia przestrzenna

OgieńPowietrzeWodaZiemiaEnergia PozytywnaEnergia NegatywnaDymDymLódMagmaSzlamBłyskawicaBłyskawicaMinerałMinerałParaBlaskSólPopiółPróżniaPróżniaPróżniaPyłPyłPlan EterycznyInner Planes navigation

Plany Żywiołów: OgieńPowietrzeWodaZiemia
Energie: NegatywnaPozytywna
Plany Parażywiołów: DymLódMagmaSzlam
Plany Pozytywnych Pseudożywiołów : BlaskBłyskawicaMinerałPara
Plany Negatywnych Pseudożywiołów : PopiółPróżniaPyłSól