Piekielnik

Piekielniki to stwory zrodzone ze źle widzianych związków bóstw z czartami. Nawet bogowie mogą zostać uwiedzeni, a z połączenia niebios i piekieł rodzi się czarcia abarracja - piekielnik. Jeśli jednym z rodziców był baatezu, stwór jest praworządny. Jeżeli zaś ojcem lub matką był tanar'ri, piekielnik jest chaotyczny. Bez względu na to, kim był rodzic, stwór ma postać czarta. Jest czarnym, pokrytym łuskami humanoidem o wzroście 4,5 metra. Z pleców wyrastają mu potężne smocze skrzydła, którymi może się okryć. Nie jest jednak w stanie w ten sposób ukryć niezwykle ostrych pazurów, piekielnej paszczy oraz oczu, w których płonie obietnica wiecznego potępienia. W odróżnieniu od wielu innych aberracji, piekielniki mają możliwość swobodnego poruszania się po piekłach, które przyczyniły się do ich powstania. Boskie nakazy uniemożliwiają im jednak wędrowanie gdziekolwiek dalej. Ten stan odpowiada wielu książętom Dziewięciu Piekieł i Otchłani, gdyż piekielniki posiadają moc, dzięki której mogłyby rzucić wyzwanie nawet im. Z tego też powodu większość potęg niższych planów stara się dodatkowo izolować owe stworym a nawet je niszczyć, jeśli tylko nadarzy się okazja. Z kolei piekielniki spiskują i planują okrucieństwa prekraczające najśmielsze wyobrażenia wszystkich innych złych bytów, czekając na odpowiednią chwilę do rozdarcia wieloświata na strzępy.

Źródła.[edytuj | edytuj kod]