FANDOM

Plan
10-28-49-dx0605ex 98500
Mapa Pazuni
Pazunia

Inne nazwy

Nieskończona Równina Portali, Pałac Tysiąca i Jednej Skrytki

Rodzaj planu

Warstwa Otchłani

Charakter

chaotyczny zły

Organizacje

Ważni bogowie

Pazuzu, Aldinach, Baltazo

Ważne istoty

demony

Połączenia

Pandemonium, Hades, inne warstwy Otchłani

98480

Pazunia

PlainOfInfinitePortals

Równina Nieskończonych Portali

The Plain of Infinite Portals

Równina Nieskończonych Portali

Pazunia (znana także jako Równina Nieskończonych Portali (ang. The Plain of Infinite Portals), bądź Pałac Tysiąca i Jednej Skrytki) została opisana jako nieskończony plan obejmujący ponurą, prażoną czerwonym słońcem pustynię. Z charakterystycznych miejsc można wyróżnić koryto rzeki Styks płynącej przezeń, jak to czyni przez wszystkie najwyższe warstwy złych planów. Wielkie topieliska, które łączą się z innymi warstwami Otchłani zostały wydrążone przez prastare demony podczas pierwotnej eksploracji planu. Podobno do każdej z warstw istnieje przynajmniej jedno przejście. Największą z tych rozpadlin jest Wielka Otchłań.

Poza tym krajobraz Pazunii urozmaicają liczne żelazne fortece, należące do rozmaitych demonicznych książąt. Strzegą one ich fizycznych ciał, kiedy opuszczają Otchłań udając się w astralną podróż na Plan Materialny, gdzie zajmują się kuszeniem i rekrutacją śmiertelników do zastępów Otchłani.

Po powierzchni warstwy snują się bez celu luźno zorganizowane bandy rozmaitych demonicznych wyrzutków i dezerterów. Bardzo rzadko zdarzają się wśród nich silniejsze jednostki, potrafiące zmusić tłuszczę do bardziej skoordynowanego działania, najczęściej ataku na którąś z twierdz. Z uwagi na liczebność band, ataki te kończą się zwykle powodzeniem i obróceniem twierdzy w ruinę. Wzniesienie na jej miejscu nowej jest już zadaniem trudniejszym i świadczącym o wielkiej potędze lub sprycie przywódcy bandy.

Portalu do miasta Kiła-Mogiła na Zewnętrzu strzeże forteca Strzaskana Krawędź, wzniesiona przez sukkuba o imieniu Czerwony Całun. Jest to względnie spokojne i bezpieczne miejsce (jak na standardy Otchłani). Składa się ze skupiska zmurszałych i rozpadających się wież, otoczonych pierścieniem rowów, wałów i kolczastych umocnień. Jej najważniejsza część leży pod ziemią a portal do Zewnętrza chroniony jest opuszczanym w razie niebezpieczeństwa bazaltowym głazem o wadze 20 ton. Strzaskana Krawędź jest głównym punktem przepustowym dla podróżników, dla których utrzymuje pokoje gościnne i rozmaite komnaty, a także zaopatruje w broń i żywność. Znajduje się tu podobno grób pierwszego faktola Loży Ponurych. Walka we wnętrzu fortecy jest oficjalnie zabroniona, biada jednak słabym i nieostrożnym trepom, którzy mogą spotkać tu swą zgubę równie łatwo jak niespodziewanie. Płomiennowłosa Czerwony Całun sprawuje władzę żelazną ręką, dbając o swą reputację trucicielki i handlarki informacjami. Zdołała obronić fortecę przed kilkoma potężnymi szturmami zazdrosnych lordów demonów. Wewnątrz utrzymuje porządek bezwzględnym terrorem, bez wahania eliminując gości zagrażających porządkowi lub jej poczuciu estetyki. Jej aktualnym oblubieńcem jest nalfeshnee Ygrax Czaszkogryz, dawny uzurpator, który po nieudanym przewrocie został zredukowany do roli kwękającego podnóżka Całunu. Trudno powiedzieć, w jakim stopniu jego obecna głupota jest prawdziwa a w jakim udawana. Swoje potomstwo - sukkuby i inkuby Czerwony Całun regularnie sprzedaje w niewolę, by uniknąć przyszłej konkurencji. Najbliższym sąsiadem Krawędzi jest Mithrengo - warownia, którą wedle krążących plotek Całun planuje podbić lub zniszczyć.

Inną potężną fortecą jest Brama Szubieniczna, dom Jarandy - marilitha realizującego szaleńcze marzenie "osiedlenia się". Wraz ze stadem podległych jej demonów, Jaranda usiłuje utrzymać w całości rozpadające się miasto. Straż Zagłady jest tu mile widzianym gościem, inni przybysze wędrują z reguły do garnka lub spiżarni.

Kolejną ważną lokacją są Jeziora Płynnego Żelaza - teren wypełniony tyglami, pełnymi gotującego się i wrzącego żelaza o różnorodnej barwie. Tutaj znajdują się kuźnie, w których Prawdziwi Tanar'ri wykuwają broń i materiały do budowy fortec Pazunii. Jako miejsce kluczowe dla obrony Otchłani, Jeziora wielokrotnie odpierały ataki baatezu i yugolothów, jak dotąd skutecznie.

Położone nad Styksem miasto Styros to wielkie zgrupowanie baraków, w których molydei gromadzą rekrutów do Wojny Krwi a następnie rekrutują ich mozolnie na statki i wysyłają na pola bitew. Około połowy transportów tonie podczas załadunku, jednak przy ilości dostępnych istot są to straty akceptowalne. Każdy zły sferowiec w promieniu 50 mil od miasta traktowany jest jak dezerter i siła wcielany do jednego z transportów. Molydei patrolują ponadto cały teren warstwy, nieustannie poszukując nowych rekrutów, dekorując drzewa i skały powieszonymi i rozczłonkowanymi dla przykładu "dezerterami" i zbierając od wszystkich innych obowiązkowy podatek wojenny. Dwójka najbardziej znanych molydei to Biały Cień - blady i wyglądający niezdrowo demon z Azzagratu i Tarnshaff Ponury - obdarzony gniewnym spojrzeniem furiat, często rozrywający na strzępy dla przykładu każdego, kto wzbudzi jego niezadowolenie.

Brzytwokuźnia to nieduże miasto otoczone fosą wypełnioną płynnym żelazem i zasiekami kolcokrzewu. Było rządzone przez kambiona, który używał płynnego metalu do wytopu rozmaitych broni, padło jednak ofiarą rozsiewającego entropię statku chaosu. Obecnie jego ruiny opanowane są przez mefity ognia i magmy.

Rzadkim zjawiskiem na Pazunii są karawany kupieckie, obdarzone przez któregoś z lordów przepustką. Popularnymi towarami są niewolnicy, broń, magia i krew. Kupcy są zwykle liczni i dobrze uzbrojeni, gdyż przepustka tylko pozornie gwarantuje bezpieczeństwo.