Paladyn

Paladyn

Epicki paladyn

Paladyn to klasa podstawowa walcząca ze złem, paladyni zawsze mają charakter praworządny dobry. Do zdolności tej klasy należy rzucanie czarów, a po pewnym czasie także odganianie nieumarłych. Paladyni często korzystają również ze specjalnego wierzchowca.

Paladyni zawsze służą bóstwom, dzięki czemu otrzymują specjalne zdolności. Paladyn którego charakter zmieni się na inny praworządny dobry, traci możliwość awansu w tej klasie.

Epicki paladyn[edytuj | edytuj kod]

Epicki paladyn zawsze znajduje się na pierwszej linii frontu walki z chaosem i złem, które panoszą się po świecie. Jest jaśniejącą latarnią nadziei dla tych wszystkich, którzy stoją po stronie dobra.

Planarny Paladyn[edytuj | edytuj kod]

Poświęceni przestrzeganiu prawda, rozpowszechnianiu dobra i służeniu jako przykład dla innych, w imię swojego bóstwa, paladyni zdają się przeżyć swoje życie starają się nieść światło planu swojego bóstwa, gdziekolwiek się ono znajduje. Jeśli zrobią to dobrze, to spędzanie swojego czasu na owym planie będzie dla nich niczym powrót do domu. Wtedy też zadaniem godnym prawdziwego czempiona dobra, będzie wprowadzanie ładu i dobra na planach pozbawionych tej łaski. Paladyni, lepiej niż przedstawiciele innych klas, mogą być śmiałkami, którzy wprowadzają swoje przekonania w życie.

Początkowo planarny paladyn uczy się jak lepiej niszczyć złych przybyszów. Zamiast umiejętności odganiania nieumarłych, śmiałek zyskuje moc do wyprowadzania niezwykłego ataku swoją bronią. Działa to podobnie do mocy ugodzenia zła, lecz działa jedynie na złych przybyszów i jeśli zostanie użyte przeciw istotom innym niż złe, nie odnosi skutku. Dodatkowo moc ta jest spotęgowana jeśli paladyn znajduje się na planie zarówno dobrym, jak i praworządnym (np. Celestia lub Arkadia).

Bardziej doświadczony planarny paladyn, który zyskał już moc sprowadzania specjalnego wierzchowca w swojej świętej krucjacie może sprowadzać niebiańskie odpowiedniki wcześniejszych istot. Niebiański wierzchowiec zyskuje wszelkie zalety bycia niebiańską istotą, a dodatkowo ma podobnie jak sam paladyn zdolność ugodzenia zła raz dziennie. Prócz tego dotyczą go te same zasady co zwykłego specjalnego wierzchowca paladyna. Zyskując tę zdolność, paladyn poświęca część sił odpowiedzialnych za moc usuwania choroby, przez co może tej ostatniej mocy używać rzadziej.

Bardziej doświadczony planarny paladyn jest tak czysty duchem, że potworna aura złych lub chaotycznych planów nie wpływa na jego umysł. Na takiego śmiałka nie wpływają moce planu oparte na umyśle, co oznacza, że taki paladyn może z całą zaciekłością walczyć pośród pustkowi Hadesu, nie martwiąc się o to, że ten zły do cna plan wyssie z niego siły i kolory. Umiejętność ta zastępuje moc ugodzenia zła, przez co paladyn może używać tej ostatniej mocy trochę rzadziej. 

Saurialski Paladyn[edytuj | edytuj kod]

Saurialski Paladyn

Saurialski paladyn (ang. Saurial paladin) jest dawną odmianą świętego wojownika Saurialów, istniejących jeszcze przed czasami przesiedlenia do Faerunu. W niewoli część z nich toczyło akcję przeciwko ciemiężcy Moanderowi, a walka zakończyła się sukcesem pod przywództwem saurialskiego paladyna Poszukiwacz Wyvernspur.

Sami ci święci wojownicy czerpali siłę ze swojej wiary w dobro, nie tworzyli żadnych struktur, zakonów lub kultów. Nie prowadzili żadnych akcji misyjnych czy uświadamiających, poza tymi wymagającymi bezpośredniej walki ze złem. Nie mieli też dostępu do zaklęć czy odganiania nieumarłych. Bardziej przypominali błędnych rycerzy niż klasycznych paladynów. Prawdopodobnie z tego powodu saurialscy paladyni popadli w zapomnienie po wyzwoleniu, a sama ta gadzia rasa przyswoiła sobie klasyczne struktury paladynów.

Linki Zewnętrzne[edytuj | edytuj kod]

Źródła[edytuj | edytuj kod]