FANDOM

Bóg
Fizban
Awatar Paladine'a, Fizban poszukujący swojego kapelusza
Paladine
Tytuł(y) Pan Smoków, Bah'Mut (Istar), Draco Paladin (Ergoth), Smoczy Pan (Mithas), E'li (Silvanesti), Wielki Smok (Solamnia), Platynowy Ojciec (smoki)
Symbol Srebrny trójkąt, platynowy smok; drzewo sosnowe (elfy); kowadło (krasnoludy)
Plan Ojczysty Plan Materialny
Ranga mocy Większe bóstwo (obecnie śmiertelnik)
Charakter Praworządny dobry
Dziedziny Dobro, prawo, ochrona, światło, dobre smoki
Domeny Dobro, ochrona, prawo, słońce
Ulubiona broń Długi miecz ("Potężny Obrońca")
Wrogowie Takhisis
Zwierzchnik
Paladine symbol

Symbol Paladine'a

Paladine to przywódca bóstw Dobra, zwany Ojcem Dobra i Panem Praw. Jest bratem Takhisis, Królowej Ciemności i Gileana, boga Neutralności. Przemawia w imieniu bóstw Dobra i prowadzi je nie przymusem, ale przykładem i zachętą. Jest jednym z najpotężniejszych bogów i tylko jego rodzeństwo, Takhisis i Gilean, można uznać za równych mu. Główną troską Paladine'a jest dobro ludów Krynnu, a także obrona jego ukochanego dzieła przed Złem. Najważniejsze zadanie kapłanów Paladine'a to zapewnienie duchowego przewodnictwa śmiertelnikom. Wierzą, że dobre i sprawiedliwe rządy są niezbędne wolnemu oraz stabilnemu społeczeństwu, więc współdziałają z władcami danego regionu i służą społecznościom jako sędziowie, obrońcy i doradcy. Kapłani Mishakal dbają głównie o leczenie ciała, a wielebni synowie i córki Paladine'a skupiają się na leczeniu ducha. Jego kapłani pomagają słabym oraz bezbronnym i dają schronienie osobom, które uważają za niesłusznie oskarżane.

Paladine jest Krynnskim odpowiednikiem Bahamuta. Na chwilę obecną zrzekł się boskości i został śmiertelnikiem.

DogmatEdytuj

Nagroda musi odpowiadać czynom. Winnych należy postawić przed sądem. Dobro jest przeciwieństwem Zła, tak jak noc jest przeciwieństwem dnia, ale jedno nie może istnieć bez drugiego. Choć całość jest większa niż suma części składowych, o części również należy dbać. Dobro wybacza swoim. Nie ma osób straconych bezpowrotnie, którym nie można by ukazać światła.

ŹródłaEdytuj

PANTEON DRAGONLANCE

Chaos
 
Najwyższy Bóg

Paladine
 
Mishakal

Gilean

Takhisis
 
Sargonnas

Branchala

Majere

Reorx

Morgion

Chemosh

Hiddukel

Shinare
 
Sirrion

Chislev
 
Zivilyn

Mina

Kiri-Jolith
 
Habbakuk
 
Solinari
 
Lunitari

Nuitari
 
Zeboim