Sferopedia
Advertisement

Pakubrazi w naturalnej postaci

Pakubrazi - duże, zmiennokształtne owady, żywiące się krwią humanoidów i żyjące na Athasie. Wyglądają jak skrzyżowanie wielkiego kleszcza i wielkiej muchy. Pożywiając się może doprowadzić żywiciela do śmierci, lecz te insekty są na tyle rozumne że pozostawiają ją żywą do ewentualnych przyszłych konsumpcji. Żyją w małych grupkach w pobliżu lub wewnątrz miejscowości cywilizowanych ras, odgrywając rolę normalnych osobników aby móc w spokoju się nimi żywić. Czasami nawet współpracują z osobnikami innych ras czy potworów.

Najbardziej charakterystyczną cechą tych pasożytów jest możliwość częściowej lub całościowej zmiany swego ciała w postać jednej z cywilizowanych ras humanoidalnych. Zmieniona forma jest za każdym razem taka sama, co może ułatwić wyśledzenie takiego osobnika. Ofiara konsumpcji Pakubrazi może zostać też skażona zmiennokształtnością, ta jednak będzie losowa i niekontrolowalna. Będąc w ekstytacji lub stresie część ciała ofiary może zostać przymusowo zmieniona w owadzią na kilka dni. Ponoć dzikie niziołki mogą mieć odtrutkę na to skażenie, ale generalnie poza zaklęciem życzenie nie ma możliwości na wyleczenie tego efektu. Taki sam efekt uzyskuje się konsumując krew tych owadów, a niektórzy ją stosują do celowego skażenia swoich wrogów.

Jako jedne z nielicznych istot na Athasie nie posiadają żadnej formy naturalnej psioniki, przez co spekuluje się że mogą być reliktowymi stworzeniami z Zielonej Ery.

Źródło[]

  • Dark Sun Appendix 2
Advertisement