FANDOM

Dark Sun poster

Krajobraz Płaskowyżów z widocznym miastem Tyr

The Tablelands

Mapa Płaskowyżów z Dark Sun Campaign Setting (1992)

Płaskowyże (ang. The Tablelands) rozciągają się na zachód od Morza Mułu, tworząc względnie płaską równinę, która kończy się u pogórza Donośnych Gór. Nie tylko jest ten obszar siedziskiem współczesnej cywilizacji, lecz także miejscem, gdzie cywilizacje starożstnych rozkwitały.

Ogólnie Płaskowyże są gorące, suche i jałowe. Żółto-zielona mgła lotnych pyłów wypełnia niebo, podczas gdy karmazynowe słońce parzy niemiłosiernie zarówno na niewolników jak i na królów-czarodziei. Bryzy, kiedy już zawieją, czuć jak płonące zionięcie zmarłego obecnie Smoka. Ziemia jest spękana i spustoszona, wypalona do ceramicznej twardości bądź wysuszona do konsystencji proszku. Cierniste krzaki i kolczasta trawa trzyma się gleby miejscami, oczekując corocznego deszczu by móc wypuścić swe uśpione nasiona.

Od siedmiu miast-państw po najmniejsze nomadyczne plemiona, Płaskowyże zawierają zdecydowaną większość znanych społeczności Athasu. Wszelkiej maści klasy i rasy mieszają się na płaskich równinach. Szlachta i wolni ludzie, kupcy i niewolnicy - wszystkie poziomy społeczeństwa gromadzą się tutaj. Obszar ten nie jest w żaden sposób oswojony, gdyż poza miastami i wioskami, za oazami i ukrytymi dolinami, Płaskowyże są dzikie i puste. W tej pustce gdzie nigdy nie zapuściła się cywilizacja, dzikie bestie i nieokiełznane plemiona ścierają się o ograniczone źródła pożywienia i wody.

Metody podróżyEdytuj

  • Pieszo
  • Konno

Charakterystyka PłaskowyżówEdytuj

  • Kamienne nieużytki (ang. stony barrens)
  • Piaszczyste pustkowia (ang. sandy wastes)
  • Solniska (ang. salt flats)
  • Krzaczaste równiny (ang. scrub plains)
  • Bagna pyłu (ang. dust sinks)

Spotkania na PłaskowyżachEdytuj

  • Miasta
  • Wioski
  • Karawany
  • Ruiny

ŹródłaEdytuj