Sferopedia
Advertisement

Otchłanne smoczysko

Otchłanne smoczysko (ang. abyssal drake) jest przerażającym rezultatem starożytnego programu rozrodczego który łączy najpaskudniejsze elementy demonów, wywernów i czerwonych smoków. Oryginalnie zamierzone by służyć jako wierzchowce dla potężnych książąt demonów, otchłanne smoczyska okazały się zbyt niesforne dla takiej służby. Teraz nawiedzają dzicze Otchłani, polując na demony jak również na gości. Otchłanne smoczyska przypominają swoich wywernich przodków, lecz ich ciemnoczerwone łuskowate okrycia zdradzają ich czarcie dziedzictwo. Mają potężne nietoperzowe skrzydła, wężową szyję i ostre niczym brzytwy pazury. Otchłanne smoczyska mówią otchłannym i wspólnym.

Walka i moce[]

Otchłanne smoczysko zachowało agresywną naturę swojego wyverniego przodka: nurkuje na zdobycz w ledwo kontrolowanym opadaniu, atakując wrogów bronią oddechową i rozpraszając aurą grozy, po czym wyłapuje tych którzy przeżyli.

Przelatując obok przeciwnika, może uderzyć żądłem, ugryzieniem lub obydwoma łapami. Nie jest na tyle zręczne by pochwycić ofiarę w pazury, zatem poprzestaje na rozdzieraniu.

Jego broń naturalna (tak jak każda którą dzierży) jest traktowana jako broń o charakterach chaotycznym i złym, na rzecz redukcji obrażeń.

  • Bronią oddechową otchłannego smoczyska jest stożek ognia, który działa jak zaklęcie uderzenie płomieni - zadaje po połowie obrażenia od ognia, a w połowie od bezbożnej energii.
  • Kiedy szarżuje, atakuje lub przelatuje nad przeciwnikiem, wpędza go w panikę tak samo jak smok robi to swoją aurą. Efekt ten nie działa na smoki ani inne otchłanne smoczyska.
  • Żądło otchłannego smoczyska aplikuje truciznę ugodzonym przeciwnikom, zadając od razu i po chwili obrażenia.
  • Gdy otchłanne smoczysko uderzy wroga dwoma łapami, może go rozerwać by zadać dodatkowe obrażenia.
  • Otchłanne smoczysko jest traktowane jako przybysz i nie może zostać wskrzeszone (jednak zaklęcia ograniczone życzenie, życzenie, cud lub prawdziwe wskrzeszenie mogą je ożywić).

Źródła[]

Advertisement