Sferopedia
Advertisement
Sferopedia

Odziany w purpurę

Odziani w purpurę są członkami Kultu Smoka, który czci i tworzy Świętych, wielkich drakoliczów Faerunu. Członkowie tej sekty postępują według nauk Sammastera Szalonego, który przepowiedział, że smoki będą rządzić światem. Kult Smoka dzieli się na niezależne komórki, które jednak tworzą wspólną sieć informacyjną i wywiadowczą dla złych smoków Faerunu oraz drakoliczów kultu. Odziani w purpurę są zaś zazwyczaj przywódcami komórek kultu i odpowiadają za tropienie legowisk złych smoków, składanie im hołdu, przekonywanie ich, by stały się drakoliczami, przygotowywanie komponentów niezbędnych do rytuałów oraz służenie już stworzonym drakoliczom. Większość z nich służy tylko jednemu drakoliczowi, chociaż członkowie potężnych komórek potrafią podporządkować się pięciu Świętym naraz. Zdecydowana większość odzianych w purpurę to kapłani, czarodzieje, czarodzieje specjalizujący się w sztuce nekromancji i zaklinacze, kapłani, którzy wstępują w ich szeregi są wyznawcami Bane'a, Cyrica, Gargautha, Shar, Talony lub Velsharoona. Chociaż wojownicy i łotrzykowie wypełniają szeregi prostych wyznawców kultu, niewielu z tych, którzy nie dzierżą magii, osiąga pozycje przywódcze. Odziani w purpurę zajmują bardzo wysoką pozycję w hierarchii Kultu Smoka i blisko współpracują z pozostałymi jego członkami. Zazwyczaj zajmują się pozyskiwaniem złych smoków, które przechodzą transformację w nieumarłych, lub służą bezpośrednio jednemu ze Świętych. Większość trzyma się blisko legowiska smoka, któremu służą, za wyjątkiem sytuacji gdy koordynują działania komórki lub poszukują innych gadów.

Źródła[]

  • Wyznania i Panteony
Advertisement