FANDOM

Plan
Far Realm
Obieżysfer zagubiony w Odległej Dziedzinie
Odległa Dziedzina

Inne nazwy

Zewnętrzność

Rodzaj planu

Anomalia

Charakter

neutralny

Organizacje

Ważni bogowie

Mak Thuum Ngatha

Ważne istoty

Kaorti

Połączenia

Półplan Koszmarów

Far Realm2

Odległa Dziedzina i jej mieszkańcy

Odległa Dziedzina, zwana również Zewnętrznością to jeden z najbardziej dziwnych i tajemniczych planów. Jest przestrzenią pomiędzy planami i podlega ciągłym zmianom, co prowadzi do obłędu niemal wszystkie odwiedzające to miejsce istoty, dla wielu jednak ważniejsze jest zdobycie znajdującej się tam zapomnianej wiedzy.

LokacjeEdytuj

XaxoxEdytuj

Poza krawędzią rzeczywistości istnieje relikt z Planu Materialnego: kamienna twierdza bezpiecznie przymocowana do pnia uschniętego drzewa o średnicy 1,5 kilometra. Była to placówka czarodziejów tak pragnących odkrywania zakazanej wiedzy, że nie dbali o własną poczytalność. Nadal się o nią nie lękają, bo racjonalne myśli nie mają już dostępu do tych z nich, którzy wciąż żyją. Pośród szczątków laboratorium, sypialni, kuchni, małej biblioteki oraz komnat na okazy nadal wędruje paru potężnych czarodziejów i ich służący. Daruth Zimnodrzew, elfi czarodziej, niegdyś dowodził ekspedycją, ale teraz pająki wyżerają mu mózg. Naprawdę. Nadal pragnie przenieść Xaxox z powrotem na Plan Materialny w jednym kawałku. Od czasu do czasu udaje mu się otworzyć niewielki portal, przez który esencja Odległej Dziedziny przesącza się na losowo wybrany plan, nawiedzając sny tamtejszych mieszkańców. Jeśli Daruth kiedyś uzyska wsparcie ze strony istot po drugiej stronie portali, albo gdyby udało mu się własnymi siłami przenieść Xaxox, mógłby otworzyć się permanentny portal między Odległą Dziedziną i Planem Materialnym. Manię Darutha napędza przepiękna wizja przewidywanej wielkiej fali szaleństwa, która byłaby następstwem takiego połączenia.

Mieszkańcy Edytuj

Większość istot zamieszkujących odległą dziedzinę posiada groteskowe kształty, większość jednak przypomina wynaturzone, obdarzone w macki wersje istot z Planu Materialnego, choć swoje pochodzenie czasami zdradzają także przez swój obłąkańczy bełkot. Amebiczny pełzacz, bełkotniki, czaszkowy otorbiacz, dharculus, kaorti[1], nasiono nocy, neh-thalggu[2], pomiot mroku, psurlon, stworzenie pseudonaturalne[2], uvuudaum[2], czworonóg chaosu, wyste.

Bóstwa i boskie bytyEdytuj

PochodzenieEdytuj

Czego nie ukrywają autorzy, Odległa Dziedzina jest silnie oparta na twórczości H.P. Lovecrafta, czego doszukać się można w wielu jego utworach.

PrzypisyEdytuj

  1. Czarci Foliał
  2. 2,0 2,1 2,2 Podręcznik Przygód Epickich

ŹródłaEdytuj