Sferopedia
Advertisement
Sferopedia

Draudnu

Ekolid

Golothoma

Sibriex

Uzollru

Verakia

Dziwaczne i przerażające obyrithy są pierwotnymi demonami sprzed eonów. Szerzyły chaos i zło na multiwersum przed nadejściem inteligentnego życia na Planie Materialnym. Ich formy są ohydne w wyglądzie, rzadko jeśli kiedykolwiek łącząc w sobie elementy posiadane przez śmiertelne stworzenia. Obyrithy zamieszkują jedynie w najbardziej odległych zakątkach Otchłani. Ich rodzaj zanikał od powstania tanar'ri w Otchłani, chociaż garstka wytrwałych przykładów kontynuuje ujawnianie swojej obecności na kluczowych warstwach.

Draudnu[]

Ekolid[]

Najpowszechniejsze są na Zionynie, warstwie Obox-oba. Z nim też są powiązane i czczą go jak bożka. Owe robacze demony napędza żądza rozmnażania - co robią poprzez aplikowanie żywym istotom swoich jaj, pozwalając larwom dobić ofiarę.

Golothoma[]

Najczęściej zamieszkuje 177 warstwę Otchłani. Są to stwory służące upadłemu Władcy Demonów Sertrousowi. Przypominają skrzyżowanie węży z robakiem i w miarę jak zbliża się odrodzenie ich władcy, zaczynają przybywać na Plan Materialny.

Laghathti[]

Sibriex[]

Uzollru[]

Verakia[]

Verakie zamieszkują Krzyczącą Dżunglę na 88 warstwie Otchłani. Są ogromnymi drapieżnikami, które oparły się zjawieniu tanar'ri i do dziś rządzą swoją pierwotną krainą. Sam ich widok może doprowadzić zwykłe istoty do morderczego szału.

Władcy obyrithów[]

Część znaczących władców demonów jest obyrithami.

  • Areex (?)
  • Dagon
  • Obox-ob, Książę Robactwa
  • Blada Noc, Matka Demonów,
  • Pazuzu, Książę Dolnych Podniebnych Królestw. Jego forma nie doprowadza nikogo do szaleństwa: zamiast tego inspiruje czcigodne posłuszeństwo wszystkich latających stworzeń o złym charakterze.
  • Królowa Chaosu
  • Cabiri
  • Sertrous, Książę Heretyków. Został wygnany na Plan Materialny w wężowej postaci, gdzie dorobił się kultu. Z czasem został zgładzony przez niebian, ale jego wyznawcy się ostali i dążą do wskrzeszenia go, co powoli się zbliża.
  • Asima
  • Bechard
  • Kizarvidexus
  • Malgoth
  • Ubothar
  • Ugudenk
  • Veshvoriak
  • Vroth-Khun

Źródła[]

Linki zewnętrzne[]

Advertisement